beatricecoolen.reismee.nl

Voorbereidingen en aftellen voor mijn High School year!

Hoi allemaal!

Zoals jullie misschien wel weten ga ik een High School year in Amerika doen! Ik ga daar een jaar lang naar school en wonen bij een gastgezin.

Eind januari heb ik me na veel over het programma gelezen te hebben en naar een informatiedag geweest te zijn, ingeschreven voor het programma bij Travel Active. Ik vond Amerika altijd al een geweldig land dus het leek me super om voor een jaar in Amerika te wonen bij een gastgezin en om daar naar school te gaan. Na het aanmelden kon ik al gelijk beginnen aan het aanmeldingspakket. Hier heeft heel veel tijd ingezeten. Ik moest mijn docent Engels papieren laten invullen over mijn Engels niveau, mijn decaan moest formulieren invullen, ik had een doktersverklaring nodig, vaccinaties moesten gehaald worden, een paspoort aangevraagd, rapporten moesten worden opgestuurd, gegevens moesten worden ingevuld, mijn ouders en ik moesten een brief schrijven aan mijn ‘toekomstige gastgezin’, ik moest vragen beantwoorden over mezelf en natuurlijk foto’s opsturen. Niet niks dus ;)

In de tussentijd had ik een bijeenkomst met een aantal studenten die hetzelfde gaan doen. Op die dag kregen de ouders veel informatie over het programma, moesten wij een Engelse taaltest doen en had iedere student een interview met een oud-exchange student.

Uiteindelijk was ik iets meer dan een maand bezig met het aanmeldingspakket en ongeveer een maand nadat ik hem verstuurd had kreeg ik te horen dat ik was geaccepteerd voor het High School Amerika programma! Vanaf toen was het een kwestie van wachten op een gastgezin en nog een aantal dingen regelen en papieren doorlezen zoals het High School handboek.

Op 4 juni kwamen alle exchange students die naar Amerika gaan en alle ouders bij elkaar voor een oriëntatiedag in Hilversum. Daar werden de ouders en studenten gescheiden en kregen we weer heel veel informatie, hadden we tijd om elkaar te ontmoeten en om met oud-exchange students te praten. Natuurlijk moesten we met z’n allen met onze I love High School-shirts op de foto en op een foto met je ouders voor de Amerikaanse vlag!

Ook moest er natuurlijk een visum aangevraagd worden dus moesten er weer een hele boel formulieren ingevuld worden en ben ik naar het Amerikaanse consulaat geweest waar mijn visumaanvraag is goedgekeurd! Na afloop heb ik heel veel souvenirs gekocht waardoor ik toch wel echt betwijfel of ik wel genoeg heb aan 23 kilo + 10 kilo handbagage!?

Het goede nieuws is natuurlijk dat ik een gastgezin heb! 27 juni kreeg ik een telefoontje van Travel Active met het nieuws dat een gastgezin me gekozen had om een jaar bij hun in huis te komen. Ik kom in de staat Missouri bij een gezin met een vader, moeder, zus (16), zus(21) en een broer(24). De oudste broer en zus zijn het huis al uit dus zal ik de meeste tijd met de ouders en mijn gastzus van 16 doorbrengen. Ze wonen op een boerderij met heel veel land erom heen en op ongeveer 20 minuten van de school af waar ik samen met mijn gastzus naartoe zal gaan. Ze hebben twee honden en veel katten! Ik heb al veel met ze geappt en natuurlijk ook geskyped! Ze zijn echt heel erg aardig en we hebben veel overeenkomsten dus ik heb er echt heel veel zin in! ! Ik kom in de 12th grade dus dat betekent dat ik activiteiten zoals Prom en Graduation ga meemaken! Ik kom in dezelfde plaats en op dezelfde school als Eva, ook een Nederlandse exchange student, dus dat betekent dat we ook samen in New York zullen zijn en samen naar Missouri zullen vliegen. Dus dat gaat erg gezellig worden!

Het aftellen is nu toch echt wel begonnen… Over 6 dagen vlieg ik met een groep naar New York voor een oriëntatie en dan na 3 dagen vlieg ik naar St. Louis om daar m’n gastgezin gastgezin te ontmoeten!

Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes,

Beatrice

Reacties

Reacties

Yvonne

Wat een mooi verhaal en spannend. Heel veel succes geniet ervan. Goede reis woensdag en veel plezier dinsdag nog met Roos en je andere vrienden.
Groetjes yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active