beatricecoolen.reismee.nl

Een super tijd in Missouri!

Hoi allemaal!

Sinds mijn laatste blog van drie weken geleden heb ik weer veel leuke dingen gedaan!

Wat betreft muziek ben ik de dag na homecoming naar een blues festival geweest: Blues and Roots en ik ben het weekend er na op vrijdagavond live muziek wezen kijken/luisteren in Columbia. We hadden die vrijdag vrij dus kon ik eindelijk weer eens uitslapen ;). Op zaterdag was de verjaardag van de opa van de familie en dus had ik een boterkoek gebakken, hij viel zeer goed in de smaak! Op die verjaardag heb ik weer veel familie ontmoet. De dag daarna had ik weer een zeer leuke dag! We gingen met een grote groep exchange students in Missouri naar Six Flags. Six Flags is een pretpark met meerdere locaties waaronder die in St. Louis waar wij naartoe zijn geweest. Extra leuk was dat het Fright Fest was, een halloween thema dus! Om 6 uur kwamen verkleedde mensen het park in om je bang te maken en gingen de haunted houses open. Ik ben in één haunted house geweest; zeer eng en er werd veel geschreeuwd door ons (de exchange students) ;)!

Op woensdag had ik weer een leuke dag voor de boeg. Ik ging met Charlene en Elizabeth op college vistit bij Mizzou, een college in Columbia. Eerst kregen we wat algemene informatie en daarna kregen we een rondleiding over de campus. Op de campus waren zeer veel faciliteiten zoals zwembaden, fitnescentra, restaurantjes en winkels. Met ongeveer 33.000 studenten was het eigenlijk een dorp maar dan voor studenten! Ze hadden ongeveer 700 clubs voor studenten, nogal indrukwekkend dus! Het zag er allemaal echt heel gaaf en mooi uit! Studeren in Amerika is zeker anders dan in Nederland. Ik vond het dus erg leuk om een keer een college in Amerika te bekijken!

De week daarna had ik op woensdag het tennis banquet. Hier hebben we met het hele tennisteam en families gegeten. Tijdens het banquet hielden onze coaches een praatje over iedereen van het team en kregen we diploma's voor o.a. overwinningen en deelname. Dit jaar was het beste tennisseizoen sinds 20 jaar voor de Mexico Bulldogs en dus is het zeer leuk om daar deel van zijn te geweest. Tennis was echt een super manier om mensen te leren kennen. Het was vaak heel erg heet tijdens de trainingen dus dat was best even wennen aangezien het altijd zoveel kouder is in Nederland en het was soms best vermoeiend omdat het vijf dagen in de week, elke dag 2 uur en een kwartier trainen was en veel wedstrijddagen tot ongeveer 9 uur 's avonds duurde waarna ik ook nog huiswerk moest maken etc. maar het was het meer dan waard! Ik ben door de wedstrijden in zeer veel plaatsen geweest en het was echt super gezellig met het team! Alle meiden uit het tennisteam zijn echt goede vriendinnen geworden en dus was het heel erg jammer dat dit de laatste team-activiteit was.

Op dezelfde dag had ik na het tennis banquet ook nog een koor optreden van Elizabeth. Er zijn verschillende koor klassen op onze school dus elke groep trad op. Op vrijdag had ik weer een footballwedstrijd waar ik met de band moest optreden. Deze wedstrijd was extra bijzonder want het was ook senior night. Het was senior night voor de band, het football team en een aantal andere sporten met kleinere teams die normaal niet zoveel aandacht krijgen, ook tennis dus! Alle seniors moesten met hun ouders over de track lopen terwijl er iets over ons gezegd werd. Elizabeth en ik mochten dit samen doen met Jonathan en Charlene, extra leuk dus! Aan het eind van onze halftime fieldshow vormden we (de seniors) een 17 op het veld (het 'graduation year') en speelden we de fight song; een nummer dat al jaren op de school wordt gespeeld. De dag daarna moest ik voor vijf uur 's ochtends opstaan voor een marching band competitie in Monroe City. Hier hebben we in een parade gelopen en onze field show opgevoert. We waren de enige band in onze categorie dus hadden we voor alles de eerste plaats :)!

Gister had ik mijn laatste footballgame met de band. Vandaag ging de wekker weer zeer vroeg (4.45 uur!) om vervolgens te spelen in de allerlaatste parade: de homecoming parade van de Truman State University in Kirksville. Vanaf nu gaan we bij basketbalwedstrijden spelen en is het 'concert season' dus geen field shows en parades meer... Ondanks dat ik nog niet een band instrument kon spelen en alles nieuw voor me was ben ik zeer blij dat ik in de band zit omdat het echt een zeer leuke, typisch Amerikaanse ervaring is en ik de eerste exchange student ben hier die dit doet dus zeker uniek!

Van zeer mooi weer (jassen zijn nogsteeds niet echt nodig ;)) tot zowat elke avond prachtige zonsondergangen, leven in the middle of nowhere, heerlijk eten, een zeer volle en drukke agenda met leuke activiteiten, zeer aardige mensen tot een super gastgezin; het leven in Missouri bevalt me zeer goed!

Liefs,

Beatrice

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active