beatricecoolen.reismee.nl

December!

Hee!

Het is weer een paar weken geleden dat ik mijn vorige blog schreef. In de tussentijd heb ik weer veel gedaan! Hoog tijd dus voor een update!

Op woensdag 30 november was mijn verjaardag maar we vierden het alvast de zaterdag ervoor omdat mijn gastbroer en zus en hun vriend + vriendin ook thuis waren. Na een verjaardagsdiner was het tijd voor het uitpakken van cadeautjes en taart. Na afloop hebben we pingpong wedstrijdjes gespeeld. Zondagochtend had mijn gastvader een uitgebreid verjaardagsontbijt gemaakt. Een verjaardagsontbijt en diner zijn traditie hier. Dinsdagmiddag/ avond, 12 uur 's nachts in Nederland, heb ik met Roos en Marlou geskyped en een paar uur later, dinsdagavond 12 uur 's nachts in Missouri en ochtend in Nederland heb ik met Anna (mijn tweelingzus) en mijn zusje en ouders geskyped. Op school kreeg ik heel veel felicitaties, werd er voor me gezongen in Spaans klas, werd er Nederlandse verjaardagsmuziek opgezet in sociology en kreeg ik cadeautjes van een aantal vrienden. Uit Nederland kreeg ik ook nog een aantal kaartjes en cadeautjes!

Donderdag werden Elizabeth en ik na school opgehaald door Jonathan omdat we direct doorreden naar het vliegveld van St. Louis om naar Chicago te vliegen. De trip naar Chicago was een verjaardagscadeau voor mij, een heel erg leuk cadeau dus! Mijn gastmoeder was daar al omdat ze daar moest werken dus we ontmoetten haar in het hotel. Donderdagavond zijn we uiteten geweest en hebben we Chicago deep dish pizza gegeten en als verrassing kreeg ik taart gedecoreerd met happy birthday en een sterretje erin. De volgende dag hebben we eerst lang uitgeslapen. Daarna gingen we lunchen (het was zo laat dat we het ontbijt skipten) in een restaurant. Hierna hebben we geshopt op de Magnificent Mile. De Magnificent Mile is een hele lange winkelstraat die rondom kerst versierd is met heel veel kerstlichtjes. Vervolgens zijn we de John Hancock Center opgegaan waar we een uitzicht hadden over de hele stad. Het was onderhand al donker dus zagen we de stad die helemaal verlicht was. Op het gebouw was een soort attractie genaamd 'Tilt' waarbij je je vasthoudt aan twee stangen die gemonteerd zijn aan een glazenplaat die vervolgens naar beneden beweegt waardoor je 'over de stad hangt'. Elizabeth en ik hebben dit gedaan! Dat was echt super gaaf om te doen/ zien! Nadat we hierop zijn geweest zijn we uiteten geweest.

De volgende dag zijn mijn gastmoeder, -zus, een vriendin van hun en ik naar een art show geweest: 'the One of a Kind show'. Hier verkochten ontzettend veel kunstenaars hun producten/ kunst. Hier hebben we een heel groot deel van de ochtend rondgelopen om dingen te bekijken en kopen. 's Middags zijn we naar het Chicago History Museum geweest. 's Avonds zijn we weer uiteten geweest.

De volgende ochtend, zondagochtend, moesten we na het inpakken van onze spullen en het ontbijt alweer terug naar het vliegveld. Onderweg begon het te sneeuwen, de eerste sneeuw van het jaar! Na een korte vlucht van minder dan een uur naar St. Louis moesten we weer terug naar huis rijden. Eenmaal thuis ging ik bijna direct weer op stap met m'n gastmoeder. We gingen naar een 'house tour', georganiseerd door de 'womens club' van Mexico. Dit hield in dat een aantal heel mooi en bijna over de top versierde huizen in Mexico open waren voor bezoek. Wij hebben drie huizen bezocht, waar we dus binnen rond konden lopen. Super Amerikaans! Het was dus echt een heel erg leuk weekend!

Elizabeth en ik mochten onze schoen zetten voor 5 december. Onze (gast)ouders hadden chocoladeletters en chocoladepoppen besteld en vrolijke sokken gekocht, echt super lief! Een paar dagen later (niet op tijd voor 5 december) kwam een pakketje uit Nederland binnen met een Rituals adventkalender, sinterklaaseten en meer! De traditie is dus ook dit jaar niet voorbij gegaan.

Donderdag 9 december was het kerstconcert van koor van school, waar Elizabeth in zong omdat ze in 'chamber choir' zit. Ook mocht ze een solo doen. Hier ben ik dus met m'n gastouders wezen kijken.

De volgende dag was ons kerst concert van band. Ook jazz band deed mee bij dit concert. We speelden een aantal kerst nummers. Drumline ofwel percussion switcht voor concerten altijd van instrumenten dus ik bespeelde de gong. Na het kerstconcert hadden we de band dance. Iedereen van band ging hier naartoe en 'dates' waren welkom. Het was een hele gezellige en relaxte dance. Bijna iedereen droeg gewoon 'normale kleding'. Natuurlijk moest er ook een band king en een band queen gekroond worden. Uit de 5 band queen kandidaten (door door de band waren gekozen) werd Elizabeth tot band queen gekroond, super leuk dus! Ik (en alle seniors) kreeg een deken met mijn naam, het band logo en 'class of 2017' erop als cadeau! Na de dance ben ik voordat we naar huis reden met een aantal vrienden bij de McDonalds nog warme chocomelk gaan drinken. De volgende dag was de jaarlijkse kerstparade van Mexico. De band liep hier in mee. We moesten onze uniformen aan wat echt super koud was omdat het vroor! Iedereen droeg een kerstmuts, en veel mensen hadden hun instrumenten versierd in kerststijl! Voor deze parade speelden we kerstnummers terwijl we door het centrum liepen. Na afloop ben ik met m'n gastouders en gastzus bij een Australisch restaurant wezen eten.

Zondag ben ik met m'n host mom naar Columbia geweest om kerstcadeautjes te kopen voor mijn familie in Nederland. 's Avonds moesten we alles inpakken om het op tijd te kunnen verzenden aangezien alle pakketjes rond die tijd veel langer duurden om op te sturen.

Het was dus echt een heel druk, leuk en vooral kerst-achtig weekend!

De laatste schooldag voor de kerstvakantie was er een kerst assembly op school waar de cheerleaders optraden, het koor optrad, mededelingen werden gedaan en prijzen werden verloot. Het had overdag zo erg gevroren dat de wegen heel ijzig waren waardoor we tijdens seminar (het laatste halfuur van de dag waar je praktisch gezien niks hoeft te doen) eerder weg mochten. Na het ontijzen van de auto duurde het veel langer dan normaal om terug te gaan naar huis en slipten we een aantal keer bijna van de weg af. Helaas konden Elizabeth en ik 's avonds niet naar een 'friendsmas party' omdat het te gevaarlijk was om de weg op te gaan aangezien wij 20 minuten van het centrum afwonen.

Op zondag gingen we naar Kentucky voor een kerstfeest van het bedrijf van mijn gastvader op maandag. De autorit duurde 7 uur, genoeg tijd dus om films te kijken met Elizabeth. Halverwege hebben we bij een buffet-restaurant gegeten. 's Avonds hebben we in het hotel gegeten.

De volgende dag hebben Elizabeth en ik eerst lekker lang uitgeslapen en vervolgens geholpen met de voorbereidingen van het kerstfeest. 's Avonds kwamen alle medewerkers, de mensen aan wie ze dienst verlenen en de kerstman om te eten en cadeautjes uit te pakken.

De volgende dag reden Jonathan, Elizabeth en ik weer terug naar huis nadat we ons zo'n twee uur verslapen hadden... 's Avonds aten we pizza en wings van Casie's. Dat bleek de volgende dag niet zo'n goed plan geweest te zijn want Jonathan en ik waren beide ziek. Direct nadat ik wakker werd moest ik al overgeven, pogingen tot naar beneden lopen eindigden beiden tot bijna flauwvallen en een plan om een film te kijken met Elizabeth (die die dag de moederrol op zich had genomen ;) ) en Jeremy die op bezoek kwam resulteerde weer tot overgeven zelfs voordat we begonnen waren met een film kijken.

De volgende dag, donderdag, voelde ik me weer wat beter dus ging ik na 's morgens niet veel gedaan te hebben met Elizabeth en Jeremy naar St. Louis waar we eerst gegeten hebben bij Steak 'n Shake. Vervolgens gingen we naar een mall maar die bleek nogal verlaten te zijn. Een paar (niet echt leuke) winkels en heel veel leegstaande winkels leverde geen resultaat, dus gingen we naar Target om te shoppen voor kerstcadeautjes. Hierna gingen we Caroline ophalen van het vliegveld. We hadden twee 'welcome home' borden meegenomen. Hierna gingen we weer richting huis.

Vrijdag hebben Elizabeth en ik een vervolg gemaakt aan onze Harry Potter Marathon. Wehadden onderweg naar en van Kentucky de eerste twee Harry Potter films gekeken en nu gingen we er mee verder.

Zaterdag was het kerstavond. 's Morgens zijn we naar familie geweest om te ontbijten en cadeautjes uit te wisselen. 's Middags heb ik wat cadeautjes ingepakt en 's avonds was het tijd voor kerstavond! Ik had er super veel zin in omdat het toch wel erg leuk is om een Amerikaanse kerst mee te maken! Mijn gastfamilie heeft als traditie om op kerstavond een kleed op de vloer in de woonkamer te leggen en een picknick the houden met allemaal lekker eten. Dit was met Alex, Caroline, Elizabeth en mijn gastouders en later kwam Loren er nog bij. Na de picknick gingen we alle cadeautjes die vrienden en familie van hun hadden opgestuurd of gegeven hadden uitpakken en iedereen gaf elkaar cadeautjes. Mijn familie had cadeautjes opgestuurd en ik had nog een paar cadeautjes gekocht; ze vielen allemaal heel erg in de smaak! Het was een super gezellige avond en zeker anders dan mijn vorige kerstavonden in Nederland. 's Avonds gingen we laat slapen omdat het uitpakken van alle cadeautjes heel lang duurde.

De volgende dag werd ik rond 9 uur wakker gemaakt omdat het tijd was voor de cadeautjes 'van Santa'. De cadeautjes waren niet ingepakt omdat er zo ontzettend veel ander inpakwerk was geweest. Ik kon dus al gelijk zien wat ik kreeg. Ik heb vooral veel kleding en sieraden gekregen en een hele mooie winterjas omdat het hier nogal koud kan worden. 's Morgens hebben we rustig alle cadeautjes bekeken en gewoon gerelaxt. 's Middags hebben we een film gekeken en een kaartspel gespeeld met iedereen. 's Avonds hebben Elizabeth en ik nog twee Harry Potter films gekeken. Een relaxte maar gezellige kerst dus!

Maandag 26 december, was het tweede kerstdag in Nederland maar niet in Amerika. Toch hebben we er een soort verlengde kerstdag van gemaakt. Caroline, Charlene en ik (en Bonnie, de hond) hebben een wandeling gemaakt door hun bos; traditie voor Caroline en Charlene de dag naar kerst en nu deed ik mee. We eindigde onze wandeling met het bekijken van een hele mooie zonsondergang, heel gewoon voor hier maar het blijft leuk om er naar te kijken! 's Avonds had Jonathan uitgebreid gekookt, het was eigenlijk ons kerstdiner maar dan een dag later! 's Avonds hebben Alex, Caroline, Elizabeth en ik een bordspel, Ticket to Ride, gespeeld.

De volgende twee dagen waren vrij rustig en heb ik niet heel veel gedaan. Donderdagochtend hebben we familiefoto's gemaakt. We zijn met het gezin naar een fotostudio gegaan waar zij al hun professionele foto's laten maken, ook waar wij onze senior pictures hebben laten maken dus! We hadden allemaal witte shirts/bloesjes aan en maakte broer+zussen-foto's, foto's met het hele gezin, voor de seniors (Elizabeth en ik) foto's met ouders en zij maakte nog wat foto's zonder mij. Voor kerst hadden alle meiden van het gezin (ook Loren, Alex's vriendin) een 'power to the girls' trui gekregen dus hebben we daar ook foto's mee gemaakt. Helaas moest Loren werken dus stond zij er niet bij op.

Donderdag na de foto's haalden we Eva op omdat zij zou blijven logeren. Eerst gingen we met z'n allen en twee vrienden van mijn gastouders lunchen in de Country Club van Mexico. Hierna gingen we boodschappen doen bij Walmart o.a. omdat Eva en ik oliebollen bakken op het programma hadden staan. 's Avonds hebben Eva en ik getafeltennist, wat nogal faalde maar het was wel heel gezellig. Mijn gastvader had bitterballen en frikadellen besteld dus had hij omdat er twee 'Duchies' in huis waren bitterballen, frikadellen (speciaal) en frietjes (met appelmoes en mayonaise natuurlijk ;) ) voorbereid als avondeten. Na het eten hebben Loren, Alex, Elizabeth, Eva en ik weer Ticket to Ride gespeeld. 's Avonds hebben we nog gezellig gekletst en toen was het weer tijd om naar bed te gaan.

Vrijdag hebben Eva en ik na het ontbijt oliebollen gebakken, want dat kun je ook in Amerika natuurlijk niet missen! 's Avonds hebben we met Jeremy en Caroline een gator ritje gemaakt terwijl de zon onder ging. Na het kijken van een film besloot Eva om toch nog een nacht te blijven slapen dus dat was heel gezellig!

De volgende dag, de laatste dag van 2016, hebben we na het ontbijt (brood met hagelslag!!) pingpong gespeeld en 's middags hebben Jeremy, Caroline, Elizabeth, Eva en ik met de gator gereden en een wandeling gemaakt door hun bos.

Nadat Elizabeth en ik Eva hadden weggebracht zaterdagavond hebben we bij de McDonalds friet en kipnuggets gehaald als onderdeel van ons 'high class diner' (a.k.a. fastfood en snacks). We hebben weer een picknick gehouden op een kleed in de woonkamer. Na het eten hebben we buiten vuurwerk en sterretjes afgestoken. Vervolgens hebben we (deze dag waren Jeremy, Caroline, Elizabeth en ik thuis) ons allemaal heel chique aangekleed en allerlei attributen en meubels verzameld om foto's te maken. Het duurde drie uur lang om drie foto's te maken maar het was heel gezellig en het zeker waard. Uiteindelijk hadden we hele klassieke en nogal over de top foto's. 12 Uur hebben we dan ook doorgebracht in onze 'set'. Hierna hebben we nog een bordspel gespeeld en toen zijn we om half 4 toch echt gaan slapen.

Nieuwjaarsdag hebben we behalve opruimen vrij weinig gedaan. Natuurlijk moest er wel weer een film gekeken worden ;)!

Helaas is vandaag (maandag) de laatste dag van de vakantie en moet ik morgen weer naar school maar het was echt een hele leuke Christmas break!

Zoals je waarschijnlijk wel merkt heb ik het hier echt heel erg naar m'n zin, woonend in Missouri, letterlijk in the middle of nowhere, experiencing the American life. Ik heb echt een geweldig gastgezin, iedereen is echt super lief! Mijn high school year is alweer op de helft... De tijd gaat echt veel te snel maar ik heb heel veel zin in de komende maanden! Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs,

Beatrice

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active