beatricecoolen.reismee.nl

Genieten in Zuid-Afrika!

Hi!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik jullie vertelde over de eerste weken van mijn stage in Kaapstad. Ik heb het nog steeds ontzettend naar m’n zin in Zuid Afrika. Wat een prachtig land!

Mijn werk bij de high school exchange organisatie is nogsteeds ontzettend leerzaam, uitdagend en divers. In mijn vorige blog vertelde ik jullie onder andere over het matchen van de studenten met gastgezinnen en scholen. Hierna kon het visumproces beginnen. Dus ben ik de afgelopen weken druk geweest met het creëren van de visa packs voor de nieuwe studenten. Van het opstellen van brieven tot het laten signeren door scholen en gastgezinnen; er kwam ontzettend veel bij kijken en het voelde als een overwinning toen alles naar de partners gestuurd kon worden! Naast het visumproces heb ik me met van alles bezig gehouden. Zo ben ik druk geweest met de tours en het surfprogramma voor de nieuwe studenten, ik bereid evenementen zoals de student get-togethers en host family information sessions voor, op het vliegveld heb ik met de coördinatoren afscheid genomen van trimester studenten, ik ben naar twee beurzen geweest (travel en education related), we hebben host family oriëntation sessions gehouden, ik ben mee geweest op school- en huisbezoekjes om te checken hoe het met de studenten gaat, ik houd de social media kanalen bij, ben in contact met partners en ik heb natuurlijk veel administratieve taken gedaan. Ook doen we zo nu en dan wat leuks met de collega’s. Het is echt een top team!

In mijn vrije tijd heb ik ook weer veel leuke dingen ondernomen in en rondom Kaapstad. Tijdens een Chicago tripje tijdens mijn uitwisselingsjaar in Amerika ben ik bevriend geraakt met een Japanner. Ontzettend toevallig was dat hij met een vriend door Afrika aan het reizen was en drie dagen naar Kaapstad kwam! Drie dagen lang hebben we leuke dingen ondernomen. Toevallig draaide Chicago the Musical in Kaapstad, hier moesten we natuurlijk naartoe omdat we elkaar kenden uit Chicago en omdat ik die film vaak heb gekeken tijdens mijn exchange year! Ook hebben we een Cape Point tour gedaan, we zijn naar de Kirstenbosch botanische tuinen geweest, we hebben gezellig gegeten en geshopt bij Waterfront en hun bezoek eindigde natuurlijk met een sushi etentje! Je maakt dus echt levenslange (internationale) vrienden tijdens een high school exchange!

Met twee Nederlandse vriendinnen ben ik een weekendje naar Langebaan geweest. Dit is een leuk plaatstje aan de kust, 1,5 uur van Kaapstad vandaan. Perfect om even aan de drukte van Kaapstad te ontsnappen. We zijn o.a. lekker uiteten geweest, hebben natuurlijk op het strand gezond en we hebben wilde dieren gespot in West Coast national park.
Ook kwamen m’n vader en tweelingzus op bezoek. Het was super om hen weer te zien! We hebben 4 dagen in Kaapstad doorgebracht en 4 dagen op de Garden Route. In Kaapstad zijn we o.a. naar Robben Eiland geweest, we zijn Table Mountain opgeweest tijdens de zonsondergang, we hebben een bezoekje gebracht aan het MOOCA museum, hebben een (historic) Walking Tour gedaan door het centrum, we zijn door de wijngaarden van Constantia gereden, hebben een bezoekje gebracht aan o.a. Muizenberg, Fish Hoek en Kalk Bay en natuurlijk hebben we een bezoekje gebracht aan mijn werk. Ook we hebben geshopt bij Waterfront, the Old Biscuit Mill en een enorme mall. Elke middag en avond probeerden we weer een andere cuisine, want Kaapstad heeft invloeden van over de hele wereld.

Op dinsdag vertrokken begonnen we aan ons Garden Route tripje (de Tuinroute). We zijn vanuit Kaapstad naar Oudtshoorn gereden. Onderweg zijn we gestopt in Swellendam voor een Zuid-Afrikaanse lunch (boboti!). In Oudtshoorn overnachtten we in een game lodge. Echt een ontzettend gave ervaring! Vanuit onze hut keken we uit op een prachtige zonsondergang terwijl er op 10 meter afstand een giraffe stond te eten en er zo nu en dan wat springbokken en koedoes langsliepen. De volgende ochtend hebben we in het game reserve een game drive gedaan waar we heel veel dieren hebben gespot (15! giraffen, zebra’s, elanden, koedoes, springbokken, impala’s etc.) Na nog even Oudtshoorn bekeken te hebben zijn we s’ middags naar Tsitsikamma National Park gereden. Hier hebben we even gewandeld en zijn we natuurlijke naar de bekende suspension bridge geweest. Echt een prachtig park en zeker een aanrader als je door Zuid-Afrika reist. De volgende ochtend zijn we naar het strand van Nature’s Valley geweest; een van de mooiste stranden die ik ooit heb gezien! Vervolgens zijn we van Tsitsikamma naar Plettenberg Bay gereden zijn voor een heerlijke lunch. Hierna zijn we in Knysna naar een olifanten park geweest. Hierna stond er een lange rit op ons te wachten van Knysna naar Stellenbosch. Het was een lange dag rijden maar het mooie uitzicht maakte dat zeker goed.
Donderdag hebben we wat rondgelopen en geshopt in het centrum en hebben we wat wijngaarden bekeken want daar staat Stellenbosch bekend om. Vrijdagmiddag waren we weer terug in Kaapstad, waar we tot zondag nog leuke dingen hebben ondernomen.
Het Garden Route tripje was fantastisch en eigenlijk veel te kort voor wat de Garden Route te bieden heeft. Het was top om mijn familie te kunnen laten zien waar ik de afgelopen maanden heb gewoond en gewerkt en om alle mooie plekken in Kaapstad en omgeving te kunnen laten zien.



Omdat je nooit op genoeg tripjes kan gaan ben ik ook nog een weekend naar Gordons Bay geweest met Yvonne waar we het grootste deel van de tijd heerlijk aan het zwembad gelegen hebben. Het is hier helaas winter aan het worden maar soms zit er net als dat weekend een heerlijke dag tussen. En echt klagen kan ik niet want het is nog niet onder de 14 graden geweest!

Naast al deze leuke tripjes onderneem ik ook veel in Kaapstad met vriendinnen. We hebben in Muzienberg gesurft, Lion’s Head beklommen, natuurlijk alle trekpleisters en veel marktjes bezocht, we zijn heel vaak uiteten geweest (erg goedkoop hier en veel gezelliger dan zelf koken) en nog veel meer! Er is hier zo veel te doen dat ik elk weekend probeer nieuwe plekken te bezoeken. Ik heb nog minder dan twee maanden te gaan; time flies!


In mijn volgende blog vertel ik jullie over mijn laatste weken in Zuid-Afrika en al het leuks wat er nog gepland staat.


Groetjes,

Beatrice

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active