beatricecoolen.reismee.nl

Prom, graduation, familie hier & meer!

Hey!!


Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een blog heb geschreven. Ik heb weer een hele boel hoogtepunten meegemaakt dus het is hoog tijd voor een update!


Met koningsdag had m'n gastvader allemaal Nederlandse vlaggentjes opgehangen om het huis te versieren. Ook droegen hij en m'n gastmoeder beiden een oranje shirt met een leeuw en Nederland erop. Erg lief van ze dus! Die dag droegen de drie andere seniors en ik die Frans hebben een trui met "bon voyage" erop en gaven we er een cadeau aan onze docente omdat ze ontzettend aardig is en zij haar vier jaar lang als docente hebben gehad.


Zaterdag 29 april was het eindelijk zover: prom! Helaas was het de hele dag heel hard aan het regenen. In Missouri waren er veel overstromingen en dat was nogal merkbaar. Het water stond op een bepaald punt zelfs zo hoog dat het Brooke en Eva niet lukte om ons huis te bereiken om ons samen klaar te maken dus hebben Elizabeth en ik dat samen gedaan. Onze groep bestond uit 5 jongens (waarvan er een zich pas bij prom aansloot bij de groep) en zeven meiden. Rond 5 uur kwam iedereen (met veel ouders) om foto's te nemen in de kazeebo. Helaas konden we geen foto's in de tuin nemen want er lag overal water en het regende hard. Na het foto's nemen zijn we naar de kelder gegaan waar we allemaal tafels hadden opgezet om dinner te hebben. M'n host dad had 'champagne chicken' gemaakt en 'seven layer salad' en daarbij hadden we baguette (en natuurlijk moesten we dat iedereen laten proberen met hagelslag erop) en als toetje hadden we cheesecake en ijs; een heerlijk dinner dus! Na het eten gingen we naar prom. Het thema van dit jaar was 'endless twilight'. Bij binnenkomst was er gelegenheid om een foto te laten maken met je date en in mijn geval waren dat Laura en Hannah. Hierna was het tijd om te dansen en vervolgens werd er uit een groep van vijf prom queen kandidaten en vijf prom king candidaten een prom king en queen uitgekozen. De aankomst in bijzondere auto's is hier niet een traditie dus wij gingen gewoon in de auto van 'n familie. Sommige jurken, kapsels en make-up stijlen waren nogal over de top, just like in the movies, maar iedereen zag er echt heel mooi uit! Het budget voor prom ligt hier gemideld nogal wat hoger... Sommige vriendinnen van mij (nouja vaak de moeders) gaven tot wel +500 dollar uit aan prom. Na prom gingen we naar huis om ons om te kleden en even te relaxen. Het volgende dat op de planning stond was 'after prom'. Dit is een feest georganiseerd door ouders waar iedereen casual naartoe gaat. Dit was van 12 tot 3 uur 's nachts maar je kon komen wanneer je wou. Onderweg naar after prom raakte de band van de auto van Hannah lek dus ging de ene helft van de groep pas later naar after prom dan de andere. Na after prom deed ik eerst een dutje voordat Eva en Laura kwamen. We hadden een sleepover met Eva, Laura, Allie en m'n gastzus en ik. Rond een uur of zes gingen we dan eindelijk slapen en de volgende middag werden we rond twee uur wakker waarna we heerlijk hebben ontbeten. Het was zeker een super geslaagd prom weekend!


Op dinsdag heb ik 's middags voor de art show van school begon geholpen met Eva en Elizabeth. Iedereen die in een art klas zit showt hier zijn of haar werk(en). Eva en Elizabeth zitten beide in art klassen en mochten beide meerdere werken laten zien. Nadat m'n host parents en host grandparents waren komen kijken zijn we (samen met Eva) bij het Italiaanse restaurant in het dorp wezen eten. Na het eten moesten Elizabeth en ik weer snel terug naar school omdat we ons band concert hadden.


De volgende dag hadden we geen soccer training. We konden dus eindelijk een dagje relaxen. 's Avonds ben ik bij het choir concert wezen kijken omdat m'n zus in chamber choir zit (ook zijn er mixed choir, women's choir en noteworthy wat zingen en dansen tegelijk is). Ook mocht ze een solo zingen wat super klonk! Eva, m'n host grandparents en Alex en Loren kwamen ook dus dat was extra leuk! Na afloop zijn we bij vrienden van hun pizza wezen eten.


Op donderdag en vrijdag had ik weer een voetbalwedstrijd. Donderag zou ik met een deel van de band naar een Cardinals (baseball) game gaan maar door de overstromingen in Missouri en de grote regenbuien ging dat helaas niet door. Vrijdag ging ik mee op de art trip. Ik heb geen art klassen maar er waren plaatsen over dus iedereen die mee wou mocht mee en alles is natuurlijk beter dan school dus gingen we met alle exchange students mee. We gingen naar een glass blow factory in St. Louis. We kregen een demonstratie over hoe glazen schalen (meerdere vormen en kleuren) gemaakt worden en we konden hun stukken bekijken. Na afloop gingen we lunchen en toen weer naar Mexico. Eenmaal in Mexico moesten we (de soccer girls die mee waren) direct weer de bus in om naar een soccer game te gaan.


Zaterdag was de re-entry orientation voor exchange students. We zijn met alle exchange students uit Mexico, Merel uit Nederland en haar gastzus uit Eldon, MO en Matias uit Chilli en onze community representatives naar sk8 zone in Jefferson City geweest. Dit is zo'n typisch Amerikaanse skate hall. We hebben hier twee uur lang geskate en vervolgens zijn we naar een park gegaan waar we pizza hebben gegeten. Hier hebben we gepraat over het teruggaan naar onze home countries; iets waar niemand zin in had. Na afloop zijn we nog ijs wezen eten bij Central Dairy; een hele bekende ijszaak hier.


Zondag was het band banquet. Hier kregen we lunch en werden wat speeches gehouden. Na de speeches kregen de studenten awards etc. en iedereen kreeg een medaille vanwege onze plaatsing in de marching band competitions en werden in het bijzonder de seniors gehonored. De band director deed een woordje over iedere senior en we kregen allemaal een award. Ook kreeg ik een 'varsity band letter'.


Maandagmiddag was de cystic fybrosis game voor soccer en senior night. Voorafgaand werd er door een fotograaf een booster club picture gemaakt van ons omdat wij er niet waren toen dit gemaakt werd voor de rest van de seniors. Elk jaar doen de soccer girls een game tegen Fulton, MO om geld op te halen voor een goed doel. Dit jaar was dit goede doel dus cystic fybrosis, een longziekte. We moesten allemaal minstens 10 t-shirts verkopen en anders zouden we voor het hele team moeten zingen (wat natuurlijk nooit is gebeurd). Tijdens de wedstrijd werd er ook geld voor opgehaald. Na de varsity game was het senior night. Alle seniors moesten met hun ouders (in mijn geval m'n gastmoeder en zus omdat m'n gastvader er niet kon zijn) aan hun zij over het veld lopen, met alle soccer girls aan de kanten, terwijl er door de speakers werd verteld wie je was, wie je ouders zijn (en gastouders in mijn geval), wat je toekomstplannen zijn en wat je leukste herinnering was van soccer. We kregen allemaal een ketting met de coördinaten van het voetbalveld erop; echt heel lief! Na senior night was het tijd voor JV. Ik mocht bijna de hele wedstrijd spelen en guess what... Eva en ik scoorde beiden! Extra leuk omdat voor ons beide onze gastouders er waren en het senior night was. Een 2-0 overwinning voor ons dus!

Dinsdag hadden we weer een away game met soccer. Het was de laatste game dus iedereen was excited maar eenmaal in de warming up voor JV kwam de coach van het andere team naar de coaches toe en toen werd het duidelijk dat ze alleen een varsity team hadden... Iedereen was dus nogal teleurgesteld omdat onze laatste game dus niet doorging. We hebben dus maar eren gekocht bij Dollar General en gekeken bij de varsity game.


De volgende dag hadden we een tornado drill op school; iets wat we in Nederland nooit hebben maar hier is de kans best groot dat je tornado's meemaakt. Het was mijn laatste schooldag: iets waar ik echt totaal niet naar uitzag. Alle underclassmen hadden nog een extra week school. Deze dag hebben we praktisch gezien niks gedaan behalve afscheid nemen. Op de foto hieronder kwam drumline nog een keer samen.

's Avonds was het senior athletic banquet. Alle senior sport players werden na dinner gehonored. We kregen voor elke sport die we speelden een medaille, we kregen een certificate en onze heel groot afgedrukte boosterclub senior sport pictures (voor mij tennis en soccer dus).


Donderdagochtend hadden we graduation practice. We kregen te horen hoe alles precies zou gaan en we oefenden het lopen etc. We kregen onze cap en gown die we voor het eerst aanmochten en daarna werd er een groepsfoto gemaakt. 's Avonds ging ik mee naar Elizabeth's theater banquet. Dit was met een Hawaiian theme dus iedereen zag er heel vrolijk uit. Na het eten was er een soort show gemaakt van het prijzen uitrijken; entertaining om te zien.


Vrijdagochtend ging ik met m'n gastmoeder mee naar de awards assembly waar seniors (en dus ook m'n gastzus) scholarships krijgen. Halverwege werd ik door Eva en haar gastmoeder opgehaald om naar de Columbia mall te gaan om (ook met Laura) te gaan shoppen voor een moederdagcadeautje. 's Middags heb ik geholpen in de tuin met het verwijderen van onkruid en het strooien van compost.


Zaterdag was het dan toch echt zover!!! Mijn familie kwam zaterdagochtend aan op het vliegveld in St. Louis. Het was zeker apart om ze weer te zien na een jaar maar heel leuk! Ze bleven van zaterdag tot zondag dus ik had genoeg tijd om ze Missouri te laten ervaren. We hadden twee auto's meegenomen omdat we niet met z'n allen in één pasten. We hadden dus een vrouwen en een mannen auto voor onderweg naar Mexico. We hebben onderweg veel bijgekletst en ze kregen hun eerste indruk van Missouri. Thuis gaven we ze een rondleiding door het huis en hebben we hamburgers gegeten. 's Avonds hebben we 's mores gemaakt. Het was dus een hele geslaagde eerste dag!

Zondag was het moederdag. Het was voor mij dus een moederdag met beide moeders; hoe leuk is dat! Mijn host grandparents kwamen op bezoek en dus hadden we met z'n allen een moederdagslunch (warm eten). 's Middags hebben we gerelaxed en 's avonds hadden Elizabeth en ik met alle seniors van school die her wouden (niet verplicht) baccalaureate. Dit is een soort kerkdienst in het theater op school dat in het teken staat van de graduates. Er werd veel muziek gespeeld en gesproken door gastsprekers. Het was vooral een goede aanleiding om veel foto's te nemen omdat dit de eerste keer was dat we onze cap en gown aan mochten en we na graduation niet heel veel tijd zouden hebben.


Maandag was de dag waar ik al maanden (met gemixte gevoelens) naar uitkeek: graduation!! Om 9 uur 's morgens hadden we graduation practice. 's Middags zetten m'n host mom mijn familie en mij af bij de school waar ik ze een rondleiding heb gegeven en ze heb voorgesteld aan leraren en leerlingen. Ze vonden het erg leuk om een kijkje te nemen in het gebouw waar ik 10 maanden heb doorgebracht.

Na de rondleiding hebben we samen met mijn gastouders gegeten in het Mexicaanse restaurant in het dorp en vervolgens gingen we naar Walmart want dat is natuurlijk een must see voor Hollanders! Na het klaarmaken was het tijd om naar school te gaan voor graduation. Na een tijdje foto's maken was het tijd om klaar te gaan staan. In een slinger liepen we het football field op terwijl de band de traditionele graduation muziek speelde. Samen met alle band seniors speelde ik vervolgens the National Anthem en Blue Ridge Saga. Er waren een aantal gastsprekers, de valedictorian gaf een speech, een ander meisje mocht een speech geven en een vriend van mij uit drumline was gekozen om een speech te geven. Aan het eind van de zogenoemde 'commencement' was het tijd om onze diploma's op te halen. Per rij moesten we door een haag van docenten lopen die ons allemaal feliciteerden. Zodra je aan het eind van de rij docenten was werd je naam opgenoemd en kreeg je je diploma in ontvangst en werd er een foto gemaakt en vervolgens moest je door deel twee van de docentenhaag lopen. Aan het eind van de ceremonie moest je je tassel van rechts naar links verplaatsen als teken dat je graduated bent. Vervolgens liepen we allemaal het veld op om in twee cirkels te staan en werd er afgeteld om onze caps in de lucht te gooien. Na afloop konden we praten met familie en vrienden en foto's maken natuurlijk. Het was echt een super gave ervaring! Zooo anders dan in Nederland! Na de ceremonie hadden we maar 20 minuten voor we bij de YMCA moesten zijn voor 'project graduation'. Project graduation is een soort evenement dat wordt gehouden voor iedereen die mee wil na graduation. Het wordt gehouden zodat je niet gaat drinken en dronken gaat rijden etc. Het zorgt er voor dat je na graduation iets leuks kan doen. We gingen naar de YMCA (een soort sportschool waar veel acitiviteitente doen zijn) in Jefferson City. Ee waren activiteiten te doen: wandklimmen, volleybal, basketbal, een opblaaskussen, laser tag en een photo booth. Op het eind werden er prijzen uitgedeeld. Het was heel gezellig met iedereen maar ook heel vermoeiend; we gingen namelijk pas rond 4:30 AM terug naar huis en dus lag ik pas rond een uur of 6 in bed.

De volgende middag werd ik rond 2 uur wakker gemaakt door m'n gastmoeder die met m'n gastvader en zus naar St. Louis ging. Ik was dus alleen thuis omdat Anna (m'n tweelingzus), Sophie (m'n zusje) en m'n ouders naar Columbia waren om te shoppen. Die middag heb ik de 'cleaning ladies' geholpen in de tuin. M'n gastouders waren met Elizabeth naar St. Louis om Caroline op te halen die over kwam uit Wenen om naar ons graduation party te komen. Onderweg naar St. Louis werd Elizabeth verteld dat ze een puppy op gingen halen op het vliegveld als graduation present maar eenmaal op het vliegveld zag ze Caroline ipv een puppy! Super leuk dus! (De verassing was perongelijk verklapt voor mij...) 's Avonds ging ik met m'n ouders en zussen naar het afscheids/graduation feest van Francesca en Laura en hierna gingen we snel weer naar huis om Caroline eindelijk weer te zien.


Woensdag zijn we naar de Amish community geweest waar we rond hebben gereden en in de winkeltjes hebben geshopt. Ik was hier al eerder geweest en omdat ik het zo indrukwekkend vond en typisch Amerikaans is moesten we mijn familie er natuurlijk mee naartoe nemen. 's Avonds kwam Laura. Laura is een exchange student uit Frankrijk die haar eerste negen maanden had doorgebracht in Chicago en daarna overgeplaatst werd naar Mexico om met Francesca en haar familie (onze community representatives) te wonen. Haar laatste maand komt ze met ons doorbrengen. Ze verhuisde deze avond dus naar ons huis.


Donderdag hebben we gewandeld door het bos, gekanood en zijn we op de paddleboat wezen varen.


De volgende dag ben ik 's morgens met m'n familie en Laura naar Fulton gegaan. We hebben het stuk van de Berlijnse muur dat daar staat te bekeken, we zijn naar het Winston Churchill museum geweest en de kerk die erbij hoort, we zijn even het dorp in geweest en afgesloten met een lunch van Taco Bell want dat is natuurlijk een must try als je in Amerika bent.

's Avonds was het dan eindelijk zover: Elizabeth's en mijn graduation party! We hadden ontzettend veel familie en (familie)vrienden uitgenodigd. We hadden een grote tent in de tuin, een paard met wagen, een cateraar uit het dorp voor bbq eten en aan het eind van de avond was er (heeeeeel veel) professioneel vuurwerk. Helaas begon het echt super hard te regenen waardoor het gras helemaal verzoop in het water en dus ging op een gegeven moment bijna iedereen naar binnen. Het was echt een super geslaagd feest. 's Avonds hebben we met alle meiden in een camper geslapen die m'n gastvader had gehuurd omdat er zo veel mensen bleven slapen.


Zaterdagmiddag ben ik met Laura en Eva naar een graduation party van een vriendin geweest en de rest van de dag hebben we vooral gerelaxed en gepingponged. 's Avonds hielden we weer een sleepover in de RV. Eva bleef logeren dus dat was erg gezellig.


De volgende ochtend moesten we vroeg opstaan omdat mijn familie en m'n host sister weer terug naar Europa moesten. Na een lunch op het vliegveld en het afscheid nemen reden we weer terug naar Mexico voor een graduation party. Zoals gewoonlijk (traditie als Eva er is) hadden we een Mamma Mia sing-along in de auto.


Dinsdagmiddag kwam Eva weer voor een sleepover. We zijn naar de film Alien: Covenant in de bioscoop in Mexico geweest en hadden de hele zaal voor ons zelf. 's Avonds hebben we Kickball gespeeld en een film gekeken.


Woensdagochtend gingen Eva, Elizabeth, Laura en ik tie-dye-en. Ik heb weer een t-shirt gemaakt dus mijn collectie heeft zich weer uitgebreid (een jaar geleden kon je me niet wijs maken dat die dag ooit zou komen haha). 's Middags hebben we in een typisch Amerikaanse bar in Auxvasse hamburgers en friet gegeten; erg lekker! Hierna hebben we weer op het meer watergefietst en na afloop hebben we een cake en koekjes gebakken. 's Avonds hebben we naar het voorafgaande deel van de Alien movie gekeken en La la Land want Eva had die nog niet gezien. Tijdens de film hebben we hairties bij elkaar gemaakt en hebben we vriendschapsarmbandjes gemaakt.


Donderdagochtend hebben we gehiked bij de Pinnacles, een park bij Columbia. Het was heel mooi weer en erg leuk om daar weer naartoe te gaan! Hierna hebben we geluncht bij Steak 'n Shake wat natuurlijk weer super lekker was. Na de lunch zijn we even wezen shoppen in de mall in Columbia. Om 6 uur was het soccer banquet maar omdat die avond Eva's goodbye party was zijn we er maar heel even wezen opdagen om ons diploma op te halen en weer te verdwijnen. Mijn 'most likely to have to be somewhere else' certificaat was toch wel passive-aggressive maar ook wel grappig en accurate haha. Vervolgens zijn we naar Eva's huis gereden voor haar goodbye party a.k.a. haar goodbye funeral. Iedereen, behalve Eva die in het wit gekleed was, was in het zwart gekleed dus dat was wel grappig. We hebben met een groep vrienden s' mores en hotdogs gemaakt bij een bonfire. Het was echt super gezellig!


De volgende dag was Eva's laatste dag in de States en omdat natuurlijk niemand alleen wil zijn op je laatste dag hebben Elizabeth, Laura en ik de dag doorgebracht bij Eva thuis. We hebben gezellig de hele middag de stoep versierd met stoepkrijt. Yessss you can never be too old for chalking, am I right?! Rond een uur of 9 moesten we dan toch echt afscheid nemen van Eva... We zijn echt super goede vriendinnen geworden en ik ga dr echt heel erg missen maar gelukkig kan ik haar in Nederland natuurlijk vaak opzoeken en misschien gaan we zelfs naar de zelfde hogeschool!


Zaterdagavond had m'n gastvader een uitgebreid seafood dinner gekookt omdat de volgende dag Laura's verjaardag was. Zondag kwamen Alex en Loren en de grandparents over om gezamelijk Alex' en Laura's verjaardag te vieren. We hadden een heerlijk uitgebreide (warme) lunch en hebben vooral veel gekletst. 's Avonds kwam Brooke en hebben we weer gestoepkrijt en een bonfire gemaakt met (stroopwafel!!!!) s'mores.


De volgende ochtend hebben we gezellig met z'n vieren ontbeten bij Denny's. Ze maken daar echt zulke lekkere pancakes! Eenmaal thuis hebben we een mislukte poging gedaan tot het opbrengen van henna bij onszelf. Het zag er nogal raar uit en het was veel te waterig... 's Middags moesten Elizabeth en ik thank you cards schrijven voor iedereen die ons een cadeau had gegeven bij onze graduation party (en dat waren er veel!). Het is hier gewoonte om altijd na het ontvangen van een cadeau een thank you card te schrijven (yup, I didn't know either...). Na afloop hebben we gezellig gevaren op de waterfiets. 's Avonds gingen we naar de mass en na afloop hebben we weer met de familie en de priester gegeten bij het Italiaanse restaurant in het dorp.


Na dinsdag hadden we eindelijk wat rustige dagen. We hebben vooral rondgehangen op de boerderij. Laura en ik hebben o.a. een avond toen Elizabeth weg was haar kamer helemaal volgehangen met notecards met de Franse en Nederlandse woorden van objecten. Haar gezicht toen ze de deur opendeed sprak boekdelen haha! Ze vond het echt super leuk.


Zondag was de 'confirmation' van Elizabeth bij de katholieke kerk. Na de dienst hebben we met de grandparents, Alex en Loren en de priester geluncht in een restaurant. 's Middags moesten we pakken voor onze trip naar Virginia.


In mijn volgende blog vertel ik jullie over de trip naar Virginia die ik net achter de rug heb; anders zou deze blog wel heel lang worden! Zoals je gelezen hebt heb ik een hele drukke maar echt geweldig leuke periode achter de rug! Volgende week zondag moet ik weer terug naar Nederland en maandagochtend zet ik weer voet op Nederlandse bodem. Time flies! Mijn volgende blog zal vanuit Nederland zijn waar ik jullie alles vertel over mijn trip naar Virginia, mijn laatste week in Missouri en het afscheid.


See ya!


Beatrice


Reacties

Reacties

Gerda Kok

Geweldig om je verhalen te lezen Beatrice, we hadden natuurlijk al e.e.a. gehoord maar goed om het zo te kunnen volgen. Onvoorstelbaar dat het er al bijna op zit voor jou in de States.
Weet dat je hier ook weer heel welkom bent. We verheugen ons erop je weer te zien!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active