beatricecoolen.reismee.nl

Een hele drukke maar leuke tweede maand in Missouri!

Hoi allemaal!

Sinds mijn laatste blog heb ik weer heel veel gedaan! Waar ik eindigde was het Labor Day weekend! Dit weekend had ik maandag ook vrij. Op vrijdag had ik weer tennistraining. Na de training had ik een filmavond met een aantal vrienden. Dit was heel erg gezellig! Dit weekend kwamen Caroline en Jeremy op bezoek. Op zaterdag heb ik met Jeremy een rit gemaakt in een gator over het terrein van de familie. Daarna hebben we een film gekeken. Op zondag ben ik met m'n gastgezin op bezoek geweest bij twee familieleden van hun. Daarna moesten we weer snel naar huis omdat een collega van Charlene en zijn vrouw op bezoek kwamen. 's Avonds hebben Elizabeth, Caroline, Jeremy en ik croquet gespeeld en als afsluiting (stroopwafel) 's mores gemaakt. De volgende dag waren we vrij van school maar toch had ik een tenniswedstrijd-dag bij het meer van Osage in de buurt, ongeveer 1.5 uur rijden met de schoolbus dus was ik bijna de hele dag weg. Het was echt een heel leuk weekend!

De dagen daarna had ik elke dag een tenniswedstrijd behalve op vrijdag. Vaak mochten we op zo’n dag al eerder weg van school, nooit verkeerd dus ;)! De meeste wedstrijddagen duurden erg lang. Vaak was ik pas rond 9 uur thuis, waarna ik nog avond moest eten, douchen en huiswerk maken om vervolgens weer om 6:30 uur op te staan… Op vrijdag moest ik weer met de band bij een footballwedstrijd optreden. Zaterdag ben ik met Elizabeth en drie andere meiden naar Columbia geweest. We hebben daar een tijdje in de shopping mall rondgelopen, we zijn even in het centrum geweest en we zijn uiteten geweest bij 'Olive Garden' (een heel lekker Italiaans restaurant). Na afloop hebben we nog met z'n allen thuis wat gekletst. Zondag heb ik naast het maken van huiswerk heerlijk geluncht (vergelijkbaar met zeer uitgebreid avond eten), ben ik met Charlene en Jonathan naar Jonathan's kantoor geweest in een dorp verderop, kwam Alex even kort op bezoek en heb ik 's avonds met Jonathan een film gekeken (en natuurlijk hoort daar zijn veel te lekkere popcorn bij). Weer een erg druk weekend dus!

De week daarna was weer een 'gewone' schoolweek. Maandag had ik weer een tenniswedstrijd in een andere plaats. De rest van de schoolweek had ik alleen training. Maandag moest iedereen die een sport doet dit seizen op de foto in sportkleding (de teamkleding). Behalve de individuele foto moesten we ook een groepsfoto maken op de tennisbaan met het tennisteam. Zaterdag had ik een tennistoernooi in Kirksville waarvoor ik al om 4:30 uur op moest staan. Dit toernooi werd gespeeld met een soort afvalschema. Ik speelde dubbels met Anna samen. We wonnen de eerste twee wedstrijden dus stonden we in de finale. Deze moesten we spelen tegen Marshall. Marshall was in geen jaren verslagen in een conference-toernooi en ze zijn heel goed dus dit was zeer spannend! Anna en ik stonden vaak met 1 game achter tot het op een gegeven moment 7-9 was. Het ging maar tot de 10 dus waren we nogal zenuwachtig ;) daarna maakten we er 9-9 van, toen 10-9 en toen maakte zij er 10-10 van waardoor we een tie-break moesten spelen. Na 2-5 hebben we er 7-5 van kunnen maken en dus waren we kampioen en konden we ons ‘all-conference’ noemen! Vanwege onze winst kregen we een medaille. Na deze wedstrijddag moesten we weer snel terug omdat Sadie die avond was. Sadie Hawkins is een ‘dance’ in country-stijl. Helaas was ik te laat terug in het dorp om met mijn Sadie-groep foto’s te kunnen maken en te eten. Bij deze dance gaat iedereen in of een spijkerbroek en een ruitjes blouse gekleed of in een jurk, vaak met cowboylaarzen aan en natuurlijk draaien ze er country muziek. Ondanks dat het nogal rustig was, was het echt heel leuk om mee te maken! Echt heel erg Amerikaans! Hierna had ik ook nog een verjaardag van Hayden en Rachel. Taylor (die het organiseerde) had heerlijk eten gemaakt. Na een tijd kletsen hebben we een zeer rare film gekeken en uiteindelijk zijn we om 3 uur (met de hele groep in de woonkamer) gaan slapen; een zeer lange dag dus! De volgende dag werden we weer vroeg wakker door het geblaf van de honden… Na heerlijke pancakes als ontbijt en nog een tijdje relaxen ben ik met Eva naar het huis van haar gastgezin gegaan. Nadat mijn gastvader me ’s middags weer op kwam halen was het helaas weer tijd voor huiswerk. ’s Avonds heb ik een western movie gekeken met Jonathan en toen was het weekend helaas weer (veel te snel) over.

Afgelopen maandag had ik weer een tenniswedstrijd. Voor de wedstrijd kwam een fotograaf om ‘senior pictures’ te maken; Kayla, Renae, Anna en ik: de seniors van het team, moesten een aantal groepsfoto’s maken en individuele foto’s. Na afloop van de wedstrijd hadden we ‘senior night’. Senior night is altijd de laatste thuiswedstrijd van het seizoen en staat natuurlijk in het teken van de seniors. We hebben met z’n allen gegeten, foto’s gemaakt met de seniors en we (de seniors) kregen een cadeau (onder andere een hele mooie ketting met onze voorletter erop en een tennisbal). Naast de tennistraining van dinsdag, woensdag en donderdag heb ik op dindsdag en donderdag weer een film gekeken en woensdag ‘float decorating’ gedaan voor de float van de seniors voor de homecoming parade! Op vrijdag had ik in plaats van school een tennistoernooi in Hannibal. Hier heb ik samen met Renae gedubbeld en alle drie de wedstrijden 10-1 gewonnen en dus zijn we eerste geworden! Hier kregen we weer een medaille. Na het toernooi moesten we weer snel terug omdat een deel van het team met de band bij de footballgame moest spelen. Dit keer moesten we voor het eerst uniforms aan. Een ander verschil met de footballgames hiervoor was dat we moesten marcheren op het veld. We zijn de afgelopen dagen bezig geweest met het leren van onze act op het veld. Dit betekent dat we van punt naar punt marcheren terwijl we muziek spelen. We vormen dan allerlei figuren door de plek waar iedereen staat. Dit is best ingewikkeld maar leuk! Op zaterdag ben ik met m’n gastmoeder naar het ‘Walk Back In Time’ festival geweest. Hier bootsen mensen verschillende periodes van het verleden na door hoe ze zich kleden, in wat voor onderkomen ze daar ‘wonen’ en/of wat voor eten ze maken of wat voor spullen ze verkopen. We hebben daar een tijdje rondgelopen en gegeten. ’s Avonds was een vriendin van m’n gastgezin op bezoek. De volgende dag heb ik met Francesca en Eva, de andere exchange students, geshopt in Columbia. Ik heb daar een homecoming jurk gekocht! Hierna hebben Elizabeth en ik samen met andere seniors de hal van school versierd in het spiderman thema van de seniors voor homecoming. Het is een soort wedstrijd tussen 9th, 10th, 11th en 12th grade om jouw deel van de school het mooiste te versieren en dus te winnen. ’s Avonds was het natuurlijk weer tijd om een film te kijken!

Al met al heb ik weer hele drukke maar hele leuke dagen gehad! Deze week is het homecoming week op school. Hier vertel ik in mijn volgende blog over.

Beatrice

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active