beatricecoolen.reismee.nl

Stage in Zuid-Afrika!

Hi there!

Het volgende avontuur is begonnen! Na mijn High School exchange year in Missouri, Amerika ben ik Tourism Management gaan studeren. Ook ben ik begonnen als ambassadeur voor Travel Active en mijn reisvirus werd alleen maar versterkt! 18 februari was het dan eindelijk zover, na een lang visumproces en veel voorbereidingen vertrok naar Kaapstad, Zuid-Afrika! Ik loop voor 5 maanden stage bij GROW Abroad, Travel Active’s High School partner in Kaapstad.

Woensdag 20 februari begon mijn eerste werkdag waar ik van alles uitgelegd kreeg over het programma en de werkzaamheden. De eerste werkweek begon gelijk goed, ik ging namelijk als begeleider mee op een Garden Route tour. Samen met mijn collega, een tour guide en een aantal uitwisselingsstudenten vertrok ik op vrijdag naar Oudtshoorn. Na een lange reis hebben we gegeten in het backpackers hostel en na afloop spellen gespeeld.
De volgende ochtend stonden we vroeg op voor een druk programma. Na een vroege wandeling door Oudtshoorn was het tijd voor een elephant experience in Buffelsdrift Game Lodge. De olifanten werden, toen ze nog baby’s waren, wees toen de volwassenen van de groep door stropers werden gedood. De Game Lodge heeft ze toen een veilige omgeving gegeven. Bij deze elephant experience mochten we de olifanten voeren en ze gaven ons een ‘hug’. Hierna was het tijd voor een bezoek aan de Cango Caves waar we een tocht door de grotten hebben gedaan. Erg mooi en indrukwekkend! Na deze tocht hebben we geluncht en struisvogels bewonderd. Vervolgens hebben weer flink wat kilometers afgelegd en hierna gingen we kanoën in Wilderness National Park. ’s Avonds hebben we op het strand in Sedgefield de indrukwekkende zonsondergang bekeken, heerlijk gegeten en hebben de exchange students nog een avondduik genomen in de Indische oceaan.
De laatste dag stond een game drive in een privé wildreservaat op het programma. We hebben veel dieren gespot. Het was een gave ervaring! Na de lunch was het helaas tijd om weer richting Kaapstad te rijden, maar door Zuid-Afrika’s prachtige landschappen is dat zeker geen probleem. Het was een hele leuke trip en een geweldig begin van mijn stage!

De week erna stond er weer een hoogtepunt op het programma. Vrijdagavond organiseerden we een student get-together. Behalve de exchange students waren de GROW Buddies er ook bij. Op bijna elke (partner)school zit een leerling die de studenten begeleid en leuke dingen met ze doet en om ook hun onvergetelijke ervaringen te geven mogen zij vaak mee met activiteiten. We gingen naar een openlucht bioscoop in Kirstenbosch waar we the Time Traveler’s Wife hebben gekeken. De zondondergang en een mooie sterrenhemel maakten de avond wel heel spectaculair!

Behalve deze ontzettend leuke activiteiten moet ik natuurlijk ook ‘gewoon’ hard werken. Maar een 9 tot 5 kantoorbaan is het zeker niet (alleen). Een aantal dingen waar ik me mee bezig houd is het aanmeldingsproces van de nieuwe studenten en alles wat daarbij komt kijken zoals het matchen van studenten met gastgezinnen en scholen, het visumproces van de aankomende studenten (hoopte ik er eindelijk vanaf te zijn…?) en de processen rondom de studenten die momenteel in Kaapstad zitten. Ik heb ook al een aantal gastgezinnen bezocht, zowel potentiële gastgezinnen als huidige gastgezinnen en hun uitwisselingsstudenten om te kijken hoe het gaat. Ook ben ik al op schoolbezoeken geweest. Sommige schoolbezoeken zijn naar scholen die misschien geïnteresseerd zijn in het programma en andere bezoeken zijn gerelateerd aan de huidige of nieuwe studenten en alles wat daar bij komt kijken. Sommige dagen zijn dus kantoordagen en andere dagen rijden we heel Kaapstad door om allerlei bezoekjes te brengen. Heel leuk en divers dus. Ook het team is ontzettend leuk!

In mijn eerste drie weken heb ik dus al veel beleefd en gedaan. Kaapstad is een hele leuke en mooie stad met aardige mensen en heerlijk weer. Er is altijd wel iets te doen. Ik heb ook al heel wat sightseeing gedaan en er staat nog heel veel op m’n bucket list. Zuid-Afrika is echt prachtig en ik kan niet wachten om nog meer van het land te zien!

Heel veel groetjes,

Beatrice

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active