beatricecoolen.reismee.nl

Fun times in America!

Hi!

Het is alweer een tijd geleden dat ik m’n laatste blog schreef. Tijd dus voor een update!

Op dinsdag had ik weer een basketball game. Ik moest weer met de band spelen, wat inhoudt dat we voor de meisjes varsity game spelen en voor de jongens varsity game. Ik speel weer zoals gewoonlijk de cymbals (bekken). Het was zoals altijd weer erg gezellig! Woensdag heb ik weer na school McDonalds gehaald met Elizabeth en hierna ben ik weer bij haar zangles wezen kijken. Vrijdag hebben we cakepops gemaakt voor ons weekend in St. Louis. De volgende ochtend zijn m’n gastouders, m’n twee gastzussen en ik naar St. Louis gereden waar we m’n gastbroer en zijn vriendin ontmoetten. ’s Avonds zijn we eerst met z’n allen bij een Italiaan wezen eten en vervolgens zijn we naar het Fox theater gelopen waar we de musical ‘An American in Paris’ hebben gezien. Deze musical is gebaseerd op de film en heeft veel gelijkenissen maar is toch ook wel heel anders! Ik kende van te voren de verhaallijn nog niet, ik heb namelijk pas later dat weekend de film gekeken, dus het was een verrassing waar het nou precies over ging. Het fox theater is echt super mooi en heel oud en de musical was heel gaaf om te zien! Na de musical zijn we nog met z’n allen een tijd in de hotelkamer wezen kletsen. De volgende ochtend zijn we met z’n allen wezen ontbijten in een restaurantje en na afloop zijn we weer terug gereden naar huis.

De volgende week was het spirit week! Dit keer stond de spirit week in het teken van winterwarming. Maandag was het pj-day ofterwijl pyjama day. Natuurlijk deed bijna iedereen daar aan mee, het is zeker niet verkeerd om in je pyjama naar school te gaan! Op dinsdag was het decades day. De freshmen moesten zich aankleden met de 20’s als thema, de sophomores hadden 2000’s als thema, voor de juniors was het de 50’s en voor de seniors de 70’s. Woensdag was het class color day. De seniors hadden roze als kleur. Voor deze dag hadden we t-shirts besteld speciaal voor de seniors. Francesca, Eva en ik hadden op de achterkant ‘Italian 1’, ‘Dutchie 1’ en ‘Dutchie 2’ gedrukt staan. ‘s Middags ben ik weer mee geweest naar zangles. ‘s Avonds was de powderbuff game. Tijdens homecoming week was er een powderpuff game, wat inhield dat van elk jaar een team meiden football tegen elkaar speelde. Deze winterwarming week, was de powderbuff game waar elk jaar een team van jongens had dat volleybal tegen elkaar speelde. Iedereen droeg kleding in zijn class color en juichte zijn team aan. De seniors wonnen wat natuurlijk heel erg leuk was! Donderdag was country vs country club day. Country spreekt natuurlijk voor zichzelf, voor country club kon je bijvoorbeeld polo’s, khaki pants of rokken en sperry’s aantrekken. Ik ging in country thema met een blouse, spijkerbroek en bruine laarsjes! Vrijdag was red & gray day, de schoolkleuren dus! Tijdens de laatste twee uren hadden we een winterwarming assembly in de gymzaal. In het begin van de assembly moest ik weer met de band spelen. Hierna mochten we met onze klas (jaar) gaan zitten om de rest van de assembly te bekijken. Elk jaar wordt er in de winterwarming basketball game een Mr. Bulldog gekozen. Onze school mascot is een bulldog, vandaar dus Mr. Bulldog. Er waren vijf kandidaten uitgekozen (seniors). De kandidaten hadden allemaal een escort, vijf meiden dus. De escorts moesten tijdens de assembly een speech geven over hun Mr. Bulldog en waarom hij deze titel zou moeten krijgen. Er kwamen een aantal hele creatieve speeches voorbij. Toen de speeches klaar waren moesten de Mr. Bulldog kandidaten spellen spelen om zichzelf favoriet te maken voor het publiek dat uiteindelijk zou moeten stemmen op hun favoriet. ‘s Avonds was de winterwarming basketball game. Hier moest ik weer met band optreden. Aan het eind van de game werd de Mr. Bulldog gekroond. De volgende dag was de winterwarming dance waar ik helaas niet naartoe kon omdat Caroline haar verjaardag/ afscheidsfeest gaf. Ze was de avond hiervoor thuis gekomen om tot haar vertrek voor een half jaar studeren in Wenen te blijven. Vrijdag heb ik de hele dag geholpen met de voorbereidingen van haar feestje. ‘s Avonds kwamen familie en vrienden over de vloer. Zondag ben ik met Caroline en Jeremy spelletjes wezen spelen en pizza gegeten bij hun opa en oma. Erg gezellig!

De volgende dinsdag zijn m’n gastzussen, gastouders en ik naar de kerk geweest waarna we weer met de priester uiteten geweest zijn. Woensdagavond zijn we naar St. Louis gereden. ‘s Avonds hebben we gegeten bij een Italiaans restaurant en vervolgens hebben we in een hotel geslapen. De volgende ochtend stond de wekker om 5 uur. M’n gastvader had room service besteld voor in hun hotelkamer dus hebben we daar ontbeten nadat Caroline al haar koffer had ingecheckt op het vliegveld. Na het ontbijt hebben we d’r weggebracht naar het vliegveld voor haar study abroad semester in Wenen. Erg jammer dat ik haar de rest van mijn exchange jaar niet meer zie maar aan de verhalen te horen heeft ze het heel erg naar d’r zin! Hierna zijn we weer naar huis gereden en moest ik helaas weer naar school. Vrijdag zijn m’n gastouders, Elizabeth, Alex, Loren, twee vrienden van m’n gastouders en ik chique uiteten geweest voor m’n gastvader’s verjaardag. Zaterdag was het een hele mooie dag. Terwijl het donderdag nog vroor en dus ijskoud was was het zaterdag maar liefst 23 graden! ‘s Morgens heb ik een verjaardagstaart gebakken en na het ontbijt heeft m’n gastvader z’n cadeautjes uitgepakt. ‘s Middags hebben Elizabeth en ik een fietstocht gemaakt over de gravel roads hier. Hierna heb ik met Jonathan een ritje gemaakt in de gator. ‘s Middags kwamen Alex en Loren die, ook met opa en oma, bleven eten voor Jonathan’s verjaardag. Zondagmiddag was ik met Eva aan het skypen en toen kwamen Eva, Elizabeth en ik op het idee om uiteten te gaan en dus ben ik gezellig met Eva, Hayden en Elizabeth avond wezen eten bij Dos Arcos, een Mexicaans restaurant. Na afloop zijn we koekjes wezen eten bij Subway. Dat was weer het einde van een hele drukke maar leuke week!

Maandag heb ik na school Subway gehaald met Elizabeth, Francesca en Eva. ‘s Avonds hadden we National History Day op school. Voor dit moest je een verslag schrijven, een documentaire, een website, een toneelstuk of een exhibition maken over een bekend/belangrijk persoon uit de geschiedenis die ‘a stand took in history’. Voor dit project schreef ik een verslag over Michiel de Ruyter die vocht voor de onafhankelijkheid van Nederland. Als je een verslag schreef kon je niet samenwerken dus deed ik het alleen. Het leek me wel leuk om voor National History Day te schrijven over Michiel de Ruyter omdat de gemiddelde Amerikaan geen idee heeft wie dat is. We moesten ons project presenteren in de gymzaal van school voor juryleden, ouders en anderen die langs de tafels liepen waar iedereen informatie gaf aan belangstellenden. Dit was een soort oefening voor het echte evenement dat we binnenkort bij een college hebben. Dinsdag ben ik na school naar een pre-season soccer workout geweest omdat ik voetbal ga spelen. Na afloop had ik natuurlijk super veel spierpijn omdat ik de afgelopen vier maanden niet gesport heb… Na de workout heb ik gekeken en gewacht op Elizabeth die meedoet aan de One Act, een toneelstuk. Hierna zijn we naar Walmart geweest want Hayden, Elizabeth en ik hebben samen aziatisch gekookt en gegeten omdat het valentijnsdag was en je dat natuurlijk niet zonder date(s) kan doorbrengen. Ook hebben we cakepops gebakken, natuurlijk in valentine's day style! Woensdag heb ik na school eerst geskyped met Roos en Marlou en vervolgens heb ik geskyped met Kim, Charlene en Merel die ook in Amerika zitten voor een high school exchange year. Het was heel leuk om hen weer te spreken en hun verhalen te horen. Donderdagmiddag begon mijn 4-daags weekend en heb ik met Francesca en Eva bij Taco Bell gegeten en ben ik wezen kijken bij Elizabeth’s One Act repetitie. Vrijdagmiddag kwam Eva en had m’n gastvader frikadellen en friet als lunch voor ons gemaakt. Dat was super lekker en konden we natuurlijk zeer waarderen als Dutchies! ‘s Middags zijn m’n gastmoeder, -zus, Eva en ik naar Fulton geweest waar we rondgekeken hebben in de winkeltjes en hebben we gekeken bij het deel van de Berlijnse muur dat daar staat. ‘s Avonds hebben we een film gekeken. Zaterdagochtend zijn we samen met hun oma naar een Amish community geweest. Dit was een groot gebied met allemaal boerderijen waar de Amish werken en hun producten verkopen. Het was echt super interessant om te zien hoe zij daar leven. ‘s Middags hebben we gator ritjes gemaakt en ‘s avond hebben Eva, Elizabeth en een vriendin van haar en ik s'mores gemaakt aan een kampvuur. De volgende ochtend had m’n gastmoeder Eva en mij afgezet in downtown Columbia waar we een tijdje rondgelopen hebben en toen Elizabeth weer ontmoette. Hierna zijn we naar een sportwinkel geweest omdat we sportkleding nodig hadden voor wanneer we gaan voetballen. Toen zijn we nog even naar een promwinkel en Old Navy geweest waar we m’n gastmoeder weer ontmoetten. Hierna zijn we over de campus van Mizzou, the University of Missouri, gereden omdat Eva het nog niet had gezien. Na afloop hebben we fastfood bij Steak ‘n Shake gehaald. ‘s Avonds hebben we twee films gekeken, waaronder Mamma Mia. Om twee uur ‘s nachts was het tijd voor pizza ;). Maandag was het President's Day dus hadden we nog een extra dag vrij. 's Middags hebben we tafeltennis gespeeld en films gekeken etc. was het weer tijd voor Eva om naar huis te gaan. Wat gepland was als een sleepover van één nacht werd drie nachten/ vier dagen, erg gezellig dus!

Dinsdag begon school weer. We hadden dus maar een vierdaagse schoolweek. ‘s Middags ben ik met Eva Subway wezen halen en vervolgens heb ik bij de One Act repetitie gekeken. ‘s Avonds moest ik weer bij een bastketball game spelen. Woensdag heb ik geholpen voor een personeelsdiner bij ons thuis voor collega’s van Charlene. Vrijdag moesten de exchange students van MHS en een aantal foreigners van de Missouri Military Academy samen een panel vormen. Wij moesten de hele ochtend vragen over ons land beantwoorden en de verschillen met Amerika. We waren verdeeld in twee groepen en moesten voor drie verschillende groepen juniors vragen beantwoorden. Na de drie vragenrondes was het tijd voor het rondleiden van de MMA guys door de school. Na afloop kregen we pizza en donuts, niet verkeerd dus om lessen te missen! Ook kregen we een diploma en moesten we nog met z'n allen op de foto. Na school ben ik weer eens met Eva Subway wezen halen. Hierna heb ik weer bij de One Act repetitie gekeken en ‘s avonds had ik alweer de laatste basketball game waar ik ook dit keer met band moest spelen. Ik vind het best jammer dat het seizoen over is want het was elke keer erg gezellig! Zaterdag zijn Elizabeth en ik naar Columbia geweest om te shoppen en hebben we pizza gegeten met Alex. Zondag was een rustige dag met o.a. films kijken.

Mijn terugreis naar Nederland is inmiddels ook al bekend! 18 Juni zal ik terugvliegen en 19 juni kom ik ‘s morgens aan in Amsterdam! Nog maar ongeveer 4 maanden en dan is mijn exchange jaar alweer over. Tot die tijd staan er nog allemaal leuke dingen op de planning zoals soccer season, een band trip naar Tennessee, een weekend naar Chicago met exchange students, een korte vakantie naar San Antonio, prom, mijn familie die komt voor graduation etc. etc.!

Binnenkort weer een nieuwe blog!

Groetjes,

Beatrice

Anneke Cornelissen

Heel veel plezier nog in the USA! Zo te lezen lukt dat daar wel!????