beatricecoolen.reismee.nl

Maart!

Hoi!!


Soccer season is begonnen! Ik heb dus nu elke (school)dag voetbaltraining of een voetbalwedstrijd. Maandag 27 februari had ik mijn eerste training. Ik heb nog nooit eerder gevoetbald (voetbal in gym stelde niks voor..) dus het is zeker een ervaring! De eerste training was heel leuk en iedereen is heel aardig.

Donderdag heb ik op school het toneelstuk van Reader's Theater gezien. Reader's Theater moet hun script erbij houden maar toch moeten ze het eigenlijk uit hun hoofd kennen. Een docente van school had het script geschreven, wat ging over social media, het was echt een hele goede voorstelling! Eva en een aantal andere vrienden spelen erin dus dat was leuk om te zien! 's Middags ben ik na voetbaltraining bij de One Act wezen kijken waar m'n gastzus in speelt. In tegenstelling tot Reader's Theater wat een redelijk grote groep is heeft de One Act maar zes spelers. Na afloop ben ik met m'n gastouders bij de Country Club van Mexico wezen eten.

Zondag heb ik m'n eerste (en hopelijk ook laatste) Amerikaanse begrafenis meegemaakt van een familielid van m'n gastvader. Het had veel gelijkenissen met begrafenissen in Nederland maar toch ook een aantal verschillen. Zo was er bijvoorbeeld na afloop voor iedereen een lunchbuffet en werd er niet door familieleden gesproken tijdens de dienst. Na afloop zijn we wezen eten bij een crab/ seafood restaurant.


Maandag heb ik na soccer practice Taco Bell gegeten met Charlene en Eva en 's avonds hadden we een soccer meeting.

Dinsdag had ik na school weer voetbaltraining en hierna moest ik gelijk weer naar school voor ons bandconcert. De afgelopen weken hadden we twee nummers geoefend voor het District Music Festival dat later werd gehouden en dit concert was een soort oefening voor dit. We speelden twee nummers genaamd 'March of the Belgian Paratroopers' en 'Blue Ridge Saga'. Ik bespeelde de gong in het tweede nummer. Nadat de band speelde, trad het chamber choir op. Na het concert ben ik met m'n gastvader, zus en een vriend van m'n gastvader (de priester) mexicaans wezen eten bij Vega's, een restaurantje in het dorp.

Vrijdagmiddag hadden we een jamboree in Fulton. Voor deze jamboree waren er vier teams die oefenwedstrijden tegen elkaar speelden. Alleen varsity hoefde te spelen en dus was JV (ik dus ook) er om de wedstrijden te kijken en ze aan te moedigen. Het was aan het vriezen en dus was het nogal koud om aan de zijlijn te zitten. 's Avonds ben ik gezellig bij Eva wezen logeren.

Zaterdagochtend hadden we om 9 uur 's morgens practice. Niet echt iets om naar uit te kijken dus. Als brunch had m'n gastvader frikadellen en friet gemaakt. Klagen konden Eva en ik (en Francesca die het erg lekker vond) dus zeker niet! 's Middags zijn we, de exchange students, naar Eldon gegaan voor een sleepover bij Merel, een Nederlandse exchange student, en Maddi, haar gastzus. Zij hadden nog een vriendin en een andere exchange student uit Brazilië uitgenodigd dus het was een international bunch of people! Eenmaal daar gingen we na gezellig gekletst te hebben pizza's maken en 's avonds zijn we naar Get Air, een hal met heel veel trampolines, geweest bij the Lake of the Ozarks. Toen we weer bij hun thuis waren hebben we stamppot en tiramisu gemaakt. Het maken duurde meer dan twee uur maar het was heel goed gelukt (vooral omdat alle Dutchies het nog nooit zelf hadden gemaakt...)!

Zondagochtend had Merel pannenkoeken gebakken, een heel Hollands weekend dus! Hierna hebben we een film gekeken en toen zijn we weer naar huis gegaan met een tussenstop waar we heerlijke fudge hebben gekocht in een souvenirwinkeltje.


De week hierna had ik weer een drukke week. Dinsdagmiddag ging ik met een groep leerlingen naar Columbia College voor National History Day. Voor National History Day moest iedereen die les heeft van een van twee social studies docenten een paper schrijven, een documentaire maken, een website maken, een play bedenken en uitvoeren of een exhibition maken met als thema 'taking a stand in history'. Je moest dus het project doen over iemand uit de geschiedenis die een stand took in history. Ik had hiervoor een verslag geschreven over Michiel de Ruyter omdat hij onbekend is onder de meeste Amerikanen en hij een 'Dutch hero' is. Voor deze dag hoefde eigenlijk alleen de mensen met een exhibition mee en de leerlingen die een play opvoerde maar ik ging gewoon gezellig mee voor moral support (a.k.a. Ik hoefde hierdoor niet naar soccer practice, we mochten eerder weg van school en we gingen na afloop bij de McDonalds eten).

Woensdag ging ik na soccer practice naar het senior academic banquet. Iedereen die een GPA had van hoger dan 3.5 voor meer dan zeven semesters werd hier voor uitgenodigd (je GPA wordt bepaald door de cijfers die je haalt). Omdat ik natuurlijk maar één heel semester op school was gold het voor mij als ik het eerste semester minstens een 3.5 had. Ik was hier met Elizabeth, m'n gastouders en Jeremy die die week bij ons thuis was. Het was een diner dus we gingen eerst eten en hierna spraken een aantal mensen en werden we gehonored. Ik kreeg een 'varsity letter', een medaille en een speltje.

Donderdag na practice was Jeremy's (m'n gastzus' vriend) goodbye party. Na het vertrek van Caroline naar Wenen was het nu Jeremy's beurt om naar Duitsland te gaan voor een study semester abroad. We zijn met een groep vrienden en familie uiteten geweest.

Vrijdag hadden we onze eerste officiele soccer wedstrijd in Winfield.

Zaterdagochtend hebben we Jeremy naar het vliegveld in St. Louis gebracht. Daar hebben we geluncht en toen zijn we weer terug naar huis gereden.

Zondag hadden we een filmmiddag in Italiaanse stijl met mijn gastgezin, Eva, Francesca (Italiaanse) en de priester (die een tijdje in Italië heeft gewoond). We hadden veel Italiaans eten en we hebben de eerste twee films van the Godfather gekeken. Een hele leuke en relaxte dag dus!


Afgelopen week heb ik weer veel leuke dingen gedaan. Dinsdag had ik weer een soccer game in Fatima (jaaa dat is de naam van een dorp ;)). Ik heb outside mid gespeeld en forward. We hadden helaas verloren maar het was wel een leuke dag!

Woensdag had ik geen soccer dus gingen Elizabeth en ik na school big mac's halen en heb ik bij haar zangles gekeken.

Donderdag hadden m'n zus en ik after school detention omdat we teveel tardies hadden (we waren tevaak telaat op school gekomen) dus zaten we 45 minuten in een lokaal niks te doen... Onze school organiseert het District Music Festival dus daar waren we vanaf donderdag druk mee. Na detention moesten we met de band optreden en dus onze twee nummers spelen en hierna was de sight reading. Dit houdt in dat de band muziek krijgt, je band director heeft een paar minuten om er met de band doorheen te kijken en dan moet je het spelen zonder dat je enige oefening hebt. De score was doormiddel van nummer 1 (het best) tot 5. Voor sight reading hadden we een 1 gekregen, wat heel knap is omdat we een band van 113 mensen zijn en het dus heel makkelijk is om dat slecht te doen. Helaas hadden we voor het optreden niet een 1 maar een 2 gekregen. Na afloop heb ik bij de Subway gegeten en toen moesten we weer terug naar school omdat Elizabeth met choir op moest treden.

Vrijdag hadden we vrij van school in verband met het Music Festival. Helaas moest ik alsnog naar soccer practice om 9 uur 's morgens... 's Middags gingen we naar een ceremony bij de college van Alex omdat hij met 15 andere medical school students werd gehonored. Na afloop zijn we in Columbia uiteten geweest.

Zaterdagochtend gingen we weer naar school voor het District Music Festival omdat m'n gastzus met een ensemble zong en twee solo's. Hierna zijn we, samen met haar zanglerares, Mexicaans wezen eten in het dorp. Na de lunch moesten we weer naar school omdat we een shift moesten draaien. Iedereen van choir en band moest helpen bij het festival. Ik was percussion assistant wat inhield dat ik bij de band room moest zorgen dat alles in orde was, de deur openen en sluiten tussen de performances in en helpen waar nodig; nogal saai dus haha.


De komende maand gaat heel druk maar super leuk worden! Volgende week ga ik op de band trip naar Memphis, het weekend daarna ga ik met exchange students uit Missouri naar Chicago, het weekend daarna naar San Antonio met m'n gastgezin, het weekend daarna ga ik bij 'State' voor Speech and Debate kijken in Springfield en het weekend daarna is prom! Ook staan er veel voetbalwedstrijden op de planning en andere leuke activiteiten! Vervelen hoort er dus zeker niet bij de komende maand.


Het weer in Missouri is heel afwisselend. De ene dag is het 25 graden en een zonnetje, de dag daarna kan het onweren en regenen en de andere dag kan het vriezen!


Ik ben echt super blij dat ik me voor dit high school year heb aangemeld! Het is zeker een hele ervaring. Alle activiteiten op school zoals football nights, basketball games, band concerts en band parades, school sports (ik speelde tennis en nu soccer) en de field trips zijn super leuk om mee te maken. Ik woon in 'the middle of nowhere' tussen de weilanden en bos. Ik heb er een nieuwe familie en nieuwe vrienden bij waar ik heel veel leuke uitstapjes mee maak en leuke activiteiten mee doe!


Graduation is al over 50 dagen en over 85 dagen ben ik weer in Nederland. Het jaar vliegt echt voorbij!


In m'n volgende blog heb ik weer veel te vertellen!


Liefs,

Beatrice



Reacties

Reacties

Anne-Mieke

Wat een leuk verhaal weer Bé! Met foto's als bonus????. Blijf genieten! ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active