beatricecoolen.reismee.nl

Memphis, Chicago, San Antonio & Springfield/Branson

Hee!


Inmiddels zijn we alweer 4 weken met heel veel activiteiten en trips verder. Hoog tijd dus voor een nieuwe blog!


Soccer season is in volle gang. Ik heb elke schooldag van 3.45 uur tot 5.30 uur training of ik heb een wedstrijd. Wedstrijddagen zijn lange dagen omdat JV en varsity moeten spelen. Meestal zijn we pas klaar rond 8.30 uur en als het een away game is moeten we ook nog terug rijden in de schoolbus waardoor we vaak pas rond een uur of 10 terug zijn. Ik had nog nooit gevoetbald voor dit jaar dus speel ik in JV. Ik ben een forward of outside mid dus ik moet veel rennen en proberen de goals te maken. Dit is tot nu toe best goed gelukt want ik maakte de eerste goal van het seizoen voor JV, de wedstrijd daarna nog een goal en in dezelfde wedstrijd een assist voor een ander goal. We hebben een team dinner gehad met de soccer girls wat inhield dat iedereen iets meenam, de seniors moesten elk een hoofdgerecht maken en zo moest elke 'grade' iets meenemen. Dit was heel gezellig!


Het eerste weekend van april was de band trip, iets waar ik al heel lang naar uitkeek! Elk jaar wordt er voor iedereen die in band zit en mee wil een trip georganiseerd en aangezien ik dit jaar deel uitmaak van de band mocht ik mee. Dit jaar stond Memphis, Tennessee op de planning. Donderdagochtend vertrokken we om 7 uur. Er was een boys en een girls bus en omdat ik een senior ben hoefde ik geen seat te delen. Halverwege hadden we een stop van een uur dus hebben Elizabeth, Summer, Gracelyn en ik geluncht bij Subway. Rond een uur of 5 kwamen we aan in Memphis, later dan gepland door een stop voor een meisje dat wagenziek was geworden. We konden helaas niet meer naar de Blues Hall of Fame dus gingen we direct eten bij een bbq restaurant. Hierna zijn we naar een hele grote, piramidevormige Bass Pro Shop geweest. Hier verkopen ze allemaal spullen voor vissen, camperen en jagen etc. en hebben ze veel vogels en allemaal vijfers met hele aparte vissen en zelfs krokodillen. Elizabeth en ik brachten onze tijd door met knuffels in babykleding stoppen ;). We mochten zelf de hotelindeling maken en dus sliepen Elizabeth en ik op een kamer met Mackenzie en Brianna (tweeling). 's Avonds hebben we met een aantal vriendinnen gerelaxed op de hotelkamer.

De volgende ochtend gingen we na het ontbijt naar het Civil Rights Museum. Nadat we tijd hadden doorgebracht in het Civil Rights Museum reden we naar Slave Haven waar we een rondleiding kregen. In dit huis hielpen abolitionisten Afrikaanse slaven met hun 'runaways'. Beide musea waren heel interessant en indrukwekkend. Vervolgens gingen we naar Beale street waar we vrijetijd hadden. Ik heb met Elizabeth, Summer en Gracelyn geluncht op een terrasje met live music en vervolgens gingen Elizabeth en ik souvenir shoppen. De band was opgedeeld in vier groepen en iedere groep kreeg een rondleiding door de Gibson Guitar Factory. Dit was heel gaaf! Onze tour guide liet ons alle stappen van het produceren van een gitaar zien. Na de tour hadden we weer wat vrije tijd dus gingen we weer door met souvenir shopping. 's Avonds aten we bij het Hard Rock café waar ik gezellig met Hunter, Hannah en Elizabeth at. Hierna hebben we nog wat rondgelopen op Beale street waar allemaal jongens gymnastiek acten opvoerden. Toen het donker begon te worden gingen we op een ghost tour. We hadden een tour guide die ons spookverhalen vertelde in de bus waarmee we langs bepaalde plekken reden en soms stapten we uit om ergens te gaan kijken om een verhaal te horen. Toen we terug kwamen in het hotel was het tijd voor 'Senior Social'. De rest van de band moest naar bed maar wij bleven op en gingen met alle seniors rond een uur of 10/11 naar Applebees om daar te eten.

De volgende ochtend gingen we na het ontbijt in het hotel opweg naar Graceland waar Elvis Presley woonde. We kregen daar een tour door zijn huis met een Ipad en koptelefoon en guess what... ik deed de tour in het Nederlands! Na de tour hadden we tijd om rond te lopen op het terrein met alle souvenir winkels. Hierna maakte we ons klaar om met de band voor Graceland te spelen. Tijdens de band classes hadden we drie Elvis nummers geoefend om die tijdens de band trip te spelen. We hebben dus bij het visitors centre voor alle bezoekers gesleeld. Dat was heel gaaf om te doen! Na afloop hadden we tijd om te lunchen en dus heb ik met Hannah, Hunter, Gracelyn, Stacia en Elizabeth pizza gegeten. Het volgende programmapunt was een 'backbeat tour of Memphis'. We reden in de bus door de stad terwijl een tour guide over muziek vertelde en nummers op z'n gitaar speelde en zong. Ook kregen we 'music eggs' om geluid mee te maken tijdens de tour. Het laatste programmapunt was een riverboat tour. Op een boot voeren we over de Mississippi river. Er was live music door een blues band en we aten bbq als avondeten op de boot. Rond een uur of 7 gingen we weer terug naar huis en om 4 uur 's nachts lag ik weer in m'n eigen bed. Het was echt een geweldige trip om nooit te vergeten!


Donderdagavond bracht onze community representative Eva en mij na de JV soccer game naar een andere community representative waar we met haar exchange student en een andere exchange student bleven slapen. We vertrokken namelijk vrijdagochtend naar Chicago. Na zo'n vier uur slaap zaten we om 5 uur 's ochtends in de auto om vervolgens zes uur lang in de trein van St. Louis naar Chicago te zitten. We ontmoetten daar de rest van onze groep, 9 exchange students uit Italië, de Filipijnen, Turkije, Chilli, Japan, Egypte, Thailand en Eva en ik uit Nederland. Eenmaal in Chicago dumpten we eerst onze spullen in het hotel. Toen liepen we naar Millenium Parc waar we hebben rondgelopen en waar we natuurlijk veel foto's hebben gemaakt bij the Bean. Vervolgens gingen we naar the Navy Pier waar we wat vrije tijd hadden. 's Avonds konden we terwijl we moesten wachten op een tafel in het restaurant onze tijd gebruiken met rondlopen op de Magnificent Mile. Als avondeten aten we Chicago deep dish pizza. Na het eten gingen we naar het John Hancock centre voor een 360º uitzicht over de stad. We hebben daar ook 'Tilt' gedaan wat inhoudt dat je je vasthoudt aan een glazen wand die naar beneden beweegt zodat je 'over de stad hangt'.

De volgende ochtend ging de wekker weer vroeg. Na het ontbijt gingen we naar de Willis Tower voor een uitzicht over de stad. Dit gebouw was 25 jaar lang het hoogste gebouw in de wereld. Hierna liepen we naar het Adler Planetarium waar we vanalles over de ruimte te weten kregen. Vervolgens was het tijd voor het tweede museum: we gingen naar het Field Museum of Natural History waar we exhibitions bezochten. Na zo'n twee uur in het Field Museum doorgebracht te hebben gingen we naar het Shedd aquarium waar we natuurlijk heen veel verschillende vissen enzo bekeken hebben. Na het bezoek aan het aquarium voeren we met een river boat naar de Navy Pier waar we tijd hadden om te eten en nog wat souvenir shopping te doen. Nadat we nog een halfuurtje tijd hadden op de Magnificent Mile gingen we naar het hotel waar we (alle meiden) een food party hielden in de hotelkamer en vervolgens twee uur slaap kregen voor we weer terug in de trein naar St. Louis moesten.


Na een drie-daagse schoolweek was het weer tijd voor een trip. Donderdagochtend vloog ik met m'n gastouders en zus naar San Antonio, Texas. San Antonio staat bekend om zijn riverwalk. Het heeft iets weg van Venetië maar dan op z'n eigen manier. 's Middags aten we lunch aan de riverwalk. Na de lunch gingen we op een riverboat tour. Een guide vertelde ons vanalles over San Antonio, de riverwalk, de gebouwen eromheen en de geschiedenis van San Antonio. Hierna hebben Elizabeth en ik henna laten zetten op onze hand door een vrouw die oorspronkelijk uit India komt. 's Avonds zijn we uiteten geweest.

Vrijdag hebben we na lang uitgeslapen te hebben geluncht bij Joe's Crab Shack, een seafood restaurant. Hierna hebben we rondgekeken bij de Alamo waar 'the Battle of the Alamo' in 1836 plaatsvond en wat nu een museum is. Een carriage ride was het volgende programmapunt. We zaten in een koets die door een paard vooruit werd getrokken en reden door de stad heen. 's Middags hebben we bij het zwembad gezond.

Zaterdagochtend begonnen we met zonnen bij het zwembad (helemaal verbrand... zonnebrand opsmeren is een best goed idee) Hierna heb ik met m'n gastmoeder en zus geshopt in de mall. 's Avonds hebben we gegeten bij een heel schattig versierd (met heel veel lichtjes) steak house aan de riverwalk.

De volgende dag was het Pasen. We gingen in een kathedraal in San Antonio, the Cathedral of San Fernando, naar de two o' clock Easter mass. Dit was heel bijzonder om mee te maken! 's Midddags hebben we gezwommen en gerelaxed.

De volgende ochtend vlogen we weer terug naar huis en eenmaal terug in Mexico moest ik gelijk door naar een voetbalwedstrijd.


Afgelopen week was weer een drukke maar leuke week! Dinsdag ging ik na mijn voetbaltraining bij het speech and debate community performance kijken. De One Act, Reader's Theater en de individuele performances traden op voor iedereen die wou komen kijken. Na afloop ging ik met m'n zus en haar one act groep naar Sonic. Een heel gezellige avond dus!

Woensdag hoefde alleen Varsity te spelen dus ging ik eerst met Laura (een nieuwe Franse exchange student op onze school) en Eva naar Walgreens en Taco Bell en toen heb ik met Laura, Eva, Elizabeth, Brooke en Hannah de voetbalwedstrijd gekeken en na afloop zijn we ook nog bij een baseball game wezen kijken.

Het was weer een korte schoolweek voor mij want vrijdagochtend vertrok ik met m'n gastouders naar Springfield waar state drama werd gehouden. De One Act, Reader's Theater en individuele performances hadden namelijk districts gewonnen en waren dus door naar state. We hebben hier 's middags de one act bekeken en na afloop zijn we naar Branson (het Las Vegas van Missouri) gereden en zijn we naar het Titanic Museum geweest.

Dat was een heel interessant museum and I survived (je krijgt een boarding pass met een naam van iemand die aanwezig was op de Titanic met zijn/haar achtergrond en aan het eind van het museum kom je erachter of je het wel of niet hebt overleefd)! 's Avonds had m'n gastvader gekookt in het hotel waar we sliepen.

Zaterdag heb ik eerst uitgeslapen, toen hebben we bij iHop (een breakfast restaurant) gegeten en toen zijn we weer terug gereden naar huis.

Zondag heb ik gezellig geshopt in Columbia met m'n gastmoeder en zus want nieuwe zomerkleding had ik hoog nodig!


Dit was een hele lange update van een hele drukke maar super leuke maand! Volgende week staat prom op de agenda en nog maar drie weken tot graduation. In m'n volgende blog heb ik dus weer veel te vertellen!


Beatrice

Reacties

Reacties

Dianthe

Hey! Super leuk dat je in San Antonio bent geweest, ik woonde daar! Wel maar voor 1 semester maar super leuk om te lezen

Gerda Kok

Wat leuk Beatrice om weer even bijgepraat te worden. Ik kijk inmiddels uit naar je verhaal. Dacht dat je zo na kerst de grootste evenementen wel had gehad maar dat is duidelijk niet zo.
Ieder weekend wel weer een trip en steeds weer nieuwe belevenissen. Geweldig om dat mee te maken.
Nu over een paar weekjes weer een hereniging met je eigen familie. Ook ontzettend leuk dat iedereen dan even jouw wereld kan zien en meebeleven.
Geniet er nog lekker van!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active