beatricecoolen.reismee.nl

Virginia & mijn laatste week in Missouri

Hey!


Ik ben inmiddels al weer twee weken terug in Nederland. Ik zal jullie in deze blog vertellen over de vakantie naar Virginia, mijn laatste week in Mexico, MO en het afscheid.


Maandagochtend vertrokken m'n gastouders, Elizabeth, Laura en ik naar Kentucky. De rit duurde ongeveer zeven uur. We hebben 's avonds pizza gegeten bij een medewerkster van m'n gastvader's bedrijf. Na afloop reden we naar het hotel in Lexington maar eenmaal daar bleek dat ze niet genoeg kamers voor ons hadden dus moesten we naar een ander hotel in het centrum van de stad rijden.


De volgende dag zaten we weer lang in de auto om van Kentucky naar Virginia te rijden. Onderweg aten we bij de McDonalds als late lunch. We gingen naar het Boar's Head resort. Mijn gastmoeder moest hier zijn voor een conference en wij gingen mee om zelf leuke dingen te doen. 's Avonds hebben Elizabeth, Laura en ik in het buitenzwembad gezwommen. Na 20 minuten kwam er een vrouw van de security die ons eruit gekickt heeft omdat het zwembad eigenlijk al dicht was... maarja als het hek niet dicht zit.... ;) E, L en ik deelden een kamer met één huge bed dus dat was erg gezellig.

Woensdagochtend werden we te laat wakker voor het ontbijt en dus aten we donuts als ontbijt. 's Middags zijn we een fietstocht wezen maken over het resort. Eenmaal op de berg zat Elizabeth's stuur helemaal los en kon die alle kanten op dus toen was het aan mij als Nederlandse expert de berg af te fietsen (quite te challenge...). Na de fietstocht zijn we gaan zwemmen en hebben we geluncht met m'n gastvader bij het zwembad. Hierna zijn we in de sauna geweest die bij het resort hoorde. 's Avonds zijn we met een collega van m'n gastmoeder wezen eten in het hotel en na afloop hebben we onze nieuwe verslaving van huisshows kijken voortgezet.

De volgende ochtend hebben we uitgebreid gebruik gemaakt van het ontbijtbuffet in het hotel. 's Middags zijn Elizabeth, Laura, m'n gastvader en ik naar een atelier geweest en hierna zijn we naar het centrum van Charlottesville gereden. Hier hebben we door de stad rondgelopen, in een cafeetje wat gedronken en zijn we nog wat winkeltjes ingeweest. 's Avonds hebben we eerst op een terrasje van een Frans restaurant gezeten en hebben we wat hapjes gegeten. Vervolgens gingen we naar een Thais restaurant waar we deel twee van ons avondeten hebben geconsumeerd. 's Avonds hebben we weer gezellig tot 10 uur gezwommen op het resort.

Vrijdagochtend hebben we 's morgens weer ontbeten in het restaurant van het resort. We hadden alle drie een manicure/pedicure die dag maar alle drie op verschillende tijden dus zijn Elizabeth en ik wezen zwemmen toen Laura d'r pedicure had en heb ik met Laura spullen ingepakt toen Elizabeth aan de beurt was. 's Middags, na mijn manicure (wat trouwens erg leuk is om een keer te doen) moesten we helaas weer terug richting Kentucky.


De volgende dag reden we van Kentucky naar huis. In Lexington zijn we nog bij een heel gezellige, typisch Amerikaanse, drive-in geweest waar ze kip en seafood gerechten serveerde.


Toen brak toch echt m'n laatste week in Mexico, MO aan. Zondag was een rustige dag rondom het huis. Maandagochtend zijn we naar Columbia geweest waar Laura en ik even apart van de rest geshopt hebben om een afscheidscadeautje voor de familie te kopen. Na het shoppen zijn we naar de Missouri River gereden waar we een picknick hebben gehouden met Subway sandwiches. 's Avonds hebben we gezellig the Beauty and the Beast gekeken.

Dinsdagochtend/ middag heb ik m'n koffer ingepakt. 's Avonds zijn Laura, Elizabeth, Hayden en ik gezellig bij Denny's wezen eten en ook al was het 's avonds laat, aten we breakfast for dinner want daar is het natuurlijk nooit te laat voor.


Woensdag was de verjaardag van m'n gastmoeder. Alex kwam thuis dus dat was erg gezellig.


Donderdagmiddag hebben we samen met Alex geluncht in een bar; hamburgers en friet dus! 's Middags heb ik met veel tennisvriendinnen en Elizabeth (na haar two year long retirement ;)) getennist om nog een laatste keer samen te spelen en afscheid te nemen. Het was super warm en suuuuper gezellig om iedereen nog een keer te zien en nog een keer samen te tennissen. Eenmaal thuis namen we een douche en hierna gingen Laura en ik met Elizabeth even naar onze community representative (en Laura's oude host mom) om haar te bedanken voor alles dit jaar en gedag te zeggen. We moesten weer snel naar huis omdat Hannah, Brooke en Hayden kwamen voor een goodbye bonfire. Al het eten (plus hotdogs en 's mores) was natuurlijk in American style. Het was echt heel gezellig maar ook heel erg stom om afscheid van hun te moeten nemen.

Vrijdagochtend kreeg ik een heerlijke massage. 's Middags heb ik weer gezellig getennist met Elizabeth. We zijn er eigenlijk echt veel te laat achter gekomen dat we heel goed samen spelen... maar gelukkig konden we in ieder geval de laatste dagen spelen! Na het tennissen was het hoog tijd voor een douche want 33 graden is niet niks om in te tennissen. Toen stond er iets heel leuks op de planning. We reden naar Columbia waar Alex (mijn gastbroer) zijn vriendin Loren ten huwelijk heeft gevraagd op het dak van het Tiger hotel. Na afloop waren wij als directe familie en Loren's familie naar het restaurant van het hotel gekomen om Loren te verassen. Ze was heel erg verrast en het was echt super schattig om ze zo blij te zien. We hebben daar heerlijk gegeten en gingen rond een uur of 10 weer naar huis. Nu moet ik dus maar beginnen met sparen voor een vliegticket voor een bruiloft...

Zaterdag was dan toch echt m'n laatste dag in Mexico; iets waar ik echt totaal niet naar uitzag. 's Morgens ging ik met m'n host mom mee naar het dorp om nog wat boodschappen te doen etc. Rond een uur of 1 kwamen m'n host grandparents, Alex en Loren die twee vrienden mee hadden genomen en nog twee vriendinnen van de familie. We vierden Alex' en Loren's engagement, Loren's verjaardag (nog een celebration!) en Laura en mijn jaar hier (tja een afscheid is namelijk niet echt het vieren waard...). M'n gastvader had een uitgebreide lunch gekookt met ons favoriete Amerikaanse eten en dit hebben we gezellig buiten in het zonnetje gegeten. Voordat iedereen naar huis ging gaven we Loren cadeau's voor haar verjaardag en Alex en Loren voor hun engagement en ook Laura en ik kregen afscheidscadeautjes. 's Avonds gaven Laura en ik onze afscheidscadeautjes aan de familie en toen heb ik nog een paar laatste spullen ingepakt. Het cadeau dat we voor Elizabeth hadden gekocht was per ongeluk weggegooid dus moesten we door de container en alle vuilniszakken zoeken... niet echt een leuk klusje voor de laatste dag maar grappig was het wel! 's Avonds zijn Laura, Elizabeth en ik nog een laatste keer wezen tennissen. Om half twaalf was het dan echt tijd om terug naar huis te gaan. 's Nachts hebben we nog een laatste sleepover gehouden in E's kamer.


De volgende ochtend ging de wekker om 9 uur. Rond half elf gingen we op weg naar St. Louis. Na het inchecken van m'n veeeel te zware koffer hebben we (m'n gastouders, Elizabeth en Laura) geluncht bij een pizzeria op het vliegveld. Hierna moest ik toch echt afscheid nemen. Dit was echt vreselijk om te doen. Elizabeth en hoogstwaarschijnlijk Caroline en Jeremy (die momenteel in Europa studeren) komen ons heel snel deze vakantie opzoeken. Dit maakte het afscheid in the States gelukkig wel iets makkelijker.


M'n gastgezin is echt mijn nieuwe familie geworden. Van onbekenden tot familie in een jaar tijd is toch echt wel geweldig! Ik ben ze echt ontzettend dankbaar voor alles wat ze voor me hebben gedaan en alle avonturen die we samen beleefd hebben.Ik ga natuurlijk alle zeven katten en twee honden ook heel erg missen!

Mexico, Missouri is echt een geweldig dorp met geweldige mensen. Mijn jaar als senior op Mexico High School was een jaar om nooit te vergeten. Ik heb aan ontzettend veel activiteiten deel kunnen nemen, in het tennis- & voetbalteam gezeten, deel uitgemaakt van de percussion/ drumline sectie van de Mexico High School Dixie Gray Band en ik heb heel veel nieuwe vrienden gemaakt.

Kortom, mijn jaar in de USA was ABSOLUTELY AMAZING. Ik ga het lopen door de hallen van MHS, het rondhangen op de farm, de activiteiten en tripjes in Amerika en m'n hele Amerikaanse leven van dit jaar ontzettend missen... But I'll be back!


Eenmaal in Nederland stonden m'n ouders en zussen me op te wachten op Schiphol. "I returned home to come back home". Hier hebben we nog even geluncht en toen gingen we naar huis. Thuis waren m'n opa en oma als verrassing. Dat was erg leuk! Ik heb al weer een hoop vrienden en familie gezien. Op vrijdag bijvoorbeeld kwam een groot deel van m'n familie bbq'en, Roos en Marlou heb ik al een aantal keer gezien, ik heb met Lianne verhalen uitgewisseld over ons high school exchange year, met Eva heb ik een hele gezellige sleepover gehad en zijn we gezellig een film wezen kijken en hebben we gegeten in Tilburg en ik heb nog veel meer gedaan! Ook moest ik natuurlijk al m'n koffers uitpakken en alles een plek geven. M'n kamer heeft nog nooit zo vol gestaan en in m'n kast past er helemaal niks meer bij. Er was zeker geen verveling voor mij bij de afgelopen twee weken met elke dag activiteiten op de planning. Het is raar om weer terug te zijn maar ook weer heel normaal.Mijn Nederlands de eerste paar dagen (en nog steeds wel een beetje) was best wel slecht haha. Veel woorden kwam ik niet op, vaak gebruik(te) ik Engelse woorden in m'n zinnen en vertaal(de) veel zinnen letterlijk van het Engels naar het Nederlands en vaak klopt dat dan totaal niet en gebruiken we dat niet in het Nederlands. Ook zijn er veel gebruiken die opeens raar zijn of anders dan in Amerika.

Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn blogs. Zoals je waarschijnlijk wel kunt merken heb ik het echt geweldig gehad. Ik raad het dan ook iedereen aan die de kans heeft om een high school exchange year te doen. "Exchange is not a year in a life, but a life in a year".


Love,


Beatrice


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active