beatricecoolen.reismee.nl

New York oriëntatie

Hoi allemaal,

De eerste drie dagen van mijn High School Year in Amerika heb ik doorgebracht in New York. Woensdagochtend 3 augustus vertok ik heel vroeg met een groep van 15 exchange students naar New York.

Onze vlucht duurde iets langer dan 8 uur. Toen we eindelijk aankwamen op het vliegveld van Newark moesten we een tijdje op de bus wachten en vervolgens gingen we naar het hotel. Ik zat op een kamer met drie andere Nederlandse exchange students. Onze middag hebben we doorgebracht in een shopping mall in New Jersey, dicht bij het hotel. We hebben niet echt veel gekocht omdat onze koffers al bijna helemaal vol waren en we dus niet veel gewicht meer mee konden nemen en we waren allemaal erg moe. 's Avonds hebben we met de Duitse organisatie die ook met ons in New York was en de Nederlandse organisatie pizza gegeten in het hotel. We waren allemaal heel erg moe en hadden een jetlag dus gingen we vroeg slapen.

De volgende dag moesten we vroeg opstaan zodat we zo veel mogelijk van New York konden zien. We begonnen onze dag met ontbijt in het hotel. We hadden een tourguide voor de twee dagen in de stad die de hele New York oriëntatie dingen zou vertellen over de bezienswaardigheden etc. Na het ontbijt reden we met een bus naar New York waar we door Central Park hebben gelopen. Vervolgens gingen we met de bus naar Madison Square Garden om te lunchen. Het volgende programmapunt was een wandeling over de Highline. De Highline is een oud spoor op een paar meter afstand van de grond dat is omgebouwd tot een heel mooi park waar je overheen kan lopen. Vanuit de Highline gingen we naar Chinatown waar we in groepjes hebben rondgelopen. Het volgende wat we deden was over de Brooklyn Bridge lopen. Dit was echt heel erg mooi omdat je vanaf de Brooklyn Bridge de skyline van Manhattan kon zien. Eenmaal in Brooklyn hebben we foto's gemaakt voor de skyline, waaronder een groepsfoto van de Nederlandse Travel Actice groep, en hadden we even de tijd om uit te rusten voordat we naar het Hard Rock café op Times Square reden waar we avond hebben gegeten. Toen we klaar waren met het avondeten zijn we naar Rockefeller Centre gegaan waar we een geweldig uitzicht over New York konden zien. Natuurlijk hebben we hier ook heel veel foto's gemaakt. Helaas konden we hier maar kort rondkijken maar het was de moeite zeker waard! Het uitzicht bekijken vanaf Rockefeller Centre was het laatste programmapunt van de dag. Hierna zijn we naar het hotel gereden om uit te rusten van de zeer vermoeiende maar hele leuke dag. Helaas ging om 3 uur 's nachts een alarm af... We moesten in onze pyjama's naar de lobby en eenmaal daar bleek het vals alarm te zijn. Natuurlijk waren we toen klaarwakker maar toch hebben we geprobeerd om nog een paar uurtjes te slapen.

De volgende dag reden we na het ontbijt weer naar New York om als eerst het 9/11 memorial te bekijken. Hier hebben even rondgelopen en kregen we veel informatie. Vervolgens gingen we naar een boot waar we opgingen om langs de Skyline naar het Vrijheidsbeeld te varen. Na de boottocht hebben we geluncht en vervolgens reden we naar Coney Island. Op Coney Island zijn allerlei attracties, een boulevard met winkeltjes en restaurantjes en natuurlijk het strand. Ik ben hier met een aantal meiden in een attractie geweest en we hebben een een ijsje gegeten op de boulevard. Vervolgens hebben we in een restaurant weer pizza gegeten en daarna gingen we met de metro naar Times Square! Op Times Square hebben we eerst een groepsfoto gemaakt en vervolgens hadden we tijd om te shoppen en foto's te maken! Hier hadden we twee uur de tijd dus hebben we veel winkels kunnen bekijken! Hierna moesten we helaas weer naar het hotel. In het hotel hebben we nog een tijdje met de Nederlandse groep in de lobby gekletst om vervolgens iets meer dan twee uurtjes te kunnen slapen voor we wakker moesten worden om naar het vliegveld te gaan.

De wekker ging al om 4 uur 's nachts maar omdat twee van de vier van mijn kamer al een uur eerder wakker moesten worden werden we allemaal al om 3 uur wakker... Eenmaal klaar in het hotel reden we naar het vliegveld. Eva en ik vlogen beide naar St. Louis dus was ik gelukkig niet alleen op het vliegveld. Ook Iva was er, het 3 uur lang wachten was dus gelukkig niet zo saai! Om 9 uur vertrokken we dan eindelijk naar onze eindbestemming waar we rond 11 uur (tijdsverschil van een uur met NY) aankwamen. M'n gastmoeder, gastvader en gastzus stonden daar op me te wachten met een 'welcome to Missouri' bord! Na een hele leuke ontmoeting begon dan toch echt mijn High School Year!

In mijn volgende blogs zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen in Amerika!

Groetjes,

Beatrice

Gerrit en Gerda Kok

Een heel goed verhaal! Je hebt veel gezien en beleefd en dat zal wel veel energie gekost hebben. Zo konden wij het ook een beetje meemaken
Goed dat je nu "gesettled" bent. Je hebt alweer veel nieuwe dingen beleefd.. We zijn beneiuwd
h. groet en toi toi
GenG