beatricecoolen.reismee.nl

Mijn eerste maand in Amerika!

Hee!

Ik ben inmiddels al weer een maand in Amerika. Na een geweldige New York oriëntatie vloog ik ik zaterdag 3 augustus naar St. Louis waar mijn gastgezin op me stond te wachten. Elizabeth (mijn gastzus), Charlene (mijn gastmoeder) en Jonathan (mijn gastvader) stonden te wachten op het vliegveld met een heel mooi 'welcome to Missouri' bord! Na een hele leuke ontmoeting reden we eerst naar een winkel om direct een nieuw Amerikaans nummer te regelen, daarna gingen we pizza eten in een restaurantje. De rest van de dag heb ik rondom hun huis doorgebracht. Na het uitpakken van m'n koffer heb ik met Elizabeth hun land verkend. Het is echt enorm en super mooi! Ze wonen op een boerderij in letterlijk the middle of nowhere! 's Avonds hebben we in de tuin, kijkend naar de prachtige zondondergang, heerlijk gegeten. Jonathan is echt een geweldige kok! De volgende dag heb ik Alex (mijn gastbroer die niet meer thuis woont) en zijn vriendin ontmoet. Loren (Alex' vriendin) en Elizabeth hebben me 's middags een 'tour' door het dorp gegeven, we zijn naar de Wallmart geweest (het is echt enorm!) waar we t-shirts en sweaters hebben gekocht die we vervolgens hebben ge-tie dyed. De rest van de dag hebben we een spel gespeeld en weer heerlijk gegeten!

De dagen daarna had ik een zeer vol programma. Zo stond er elke dag 2.15 uur tennistraining op het programma! Ik ben dit seizoen deel van het schoolteam. De tennistrainingen zijn en waren echt super leuk! Door tennis leerde ik al veel mensen kennen nog voor de school begon. Behalve het tennisteam ben ik dit jaar ook een deel van de schoolband: de DixieGray Band! Hierin speel ik de bekkens (/cymbals). Dit was totaal nieuw voor me maar heel leuk! Voor de band had ik ook al een aantal drumline practices voor de school begon. In de eerste week bij m'n gastgezin heb ik onder andere gebowld met Elizabeth en twee vrienden van haar;ontbeten bij Denny's, daarna gehiked en kort in de Mall van Columbia geweest met twee vriendinnen van Elizabeth; gezwommen en geluncht met Eva en Francesca (de andere Nederlandse en de Italiaanse exchange students in het dorp) en Elizabeth; we zijn twee keer naar de school geweest voor onder andere een rondleiding; we hebben een paar keer afgesproken met Elizabeth's twee beste vriendinnen en één keer met een andere vriendin; we hebben verschillende keren geluncht in restaurantjes/fastfoodketens in het dorp; ik ben in een aantal winkels in het dorp geweest en we hebben films gekeken.

Het tweede weekend ben ik met mijn gastgezin, waaronder dus ook Caroline en Alex en Caroline's vriend en Alex' vriendin, en familie van hun een weekend naar Kansas City geweest. Het was de eerste keer dat ik mijn gastzus Caroline zag dus dat was heel erg leuk! Ik leerde dat weekend dus gelijk veel familieleden kennen. We hebben in dat weekend gezwommen, we zijn naar de Kansas City zoo geweest, we hebben in de stad rondgelopen, heerlijk gegeten bij een Braziliaan en nog een aantal keer met z'n allen gegeten en geklets in een suite. Het was echt een heel erg leuk weekend en super leuk om iedereen te leren kennen!

De tweede week had ik nog van maandag t/m woensdag vrij voordat de school op donderdag 18 augustus begon. In die dagen had ik natuurlijk weer veel te doen! Na het schoolspullen shoppen kon het schooljaar echt beginnen! De eerste schooldag moesten we zeer vroeg opstaan om onder andere nog een 'last first day of school' foto te maken. We moesten al om half 8 op school zijn om foto's te maken met alle seniors (de meiden). We droegen allemaal hetzelfde t-shirt. De eerste schooldag was echt heel erg leuk maar ook vermoeiend! De vakken die ik volg zijn: band, Spanish, precalculus, anatomy, DC American Literature, sociology/psychology, American Government en seminar. Anatomy vind ik het lastigste vak omdat ik al heel lang geen biologie meer heb gehad op school en omdat het in het Engels is dus heel veel woorden me niet bekend voorkomen. American Government is ook een uitdagend vak omdat ik er nog niet veel vanaf weet. Spaans volg ik op beginnersniveau dus ik heb geen achterstand met de rest van de klas. Ik vind het erg leuk om weer een nieuwe taal te leren! Sociology (psychology is het tweede semester) is vooral praten dus niet echt moeilijk maar het is wel heel interessant om de meningen van Amerikanen over bepaalde onderwerpen te horen en dus achter cultuurverschillen te komen! Precalculus is nogal saai maarja... DC American literature is soms lastig maar niet heel erg, het is natuurlijk lastig doordat het over de Engelse taal gaat... De laatste klas van de dag is seminarwaar je eigenlijk helemaal niks hoeft te doen, je mag gewoon op je telefoon zitten of huiswerk maken. Band is erg leuk! Mijn klasgenoten op school zijn allemaal heel erg aardig en iedereen is geïnteresseerd in de exchange students! Heel erg leuk dus! In de pauze zit ik altijd met Elizabeth en een paar vriendinnen van haar aan een (onderhand vaste) tafel. De eerste dag draaiden ze High School Muscial muziek, dat was erg grappig omdat je in je eigen Amerikaanse High School bent! Elke dag, behalve woensdag vanwege de 'late start', moet ik om half 8 vertrekken naar school, waarvoor ik 20 minuten in de auto moet zitten. Elizabeth heeft haar rijbewijs dus zij rijdt me eigenlijk overal naartoe in de auto van haar vader. Om 15.15 uur is de school uit waarna ik vervolgens met 3 andere meisjes naar de tennisbaan meerijdt om vervolgens van 15.45 uur tot 18.00 uur tennistraining te hebben.

Woensdag 23 augustus was Elizabeth jarig maar omdat Charlene die dag weg was vierden we het de dag ervoor al. 's Morgens aten we een heerlijk typisch Amerikaans ontbijt en pakte Elizabeth haar cadeau's uit en 's avonds had Jonathan weer heerlijk gekookt en hadden we dus een 'birthday dinner'. Als cadeau had ik twee t-shirts van het Nederlands voetbalelftal gekocht met daarop onze achternamen en als nummer onze verjaardagen. Het weekend na haar verjaardag kwamen Alex en Loren op bezoek om haar verjaardag te vieren. Dat was weer heel gezellig!

Op een schooldag gingen Elizabeth, een vriend van haar en ik nog voor schooltijd bij de Taco Bell ontbijten. Dat was echt heel erg apart maar heel leuk om mee te maken, echt heel erg Amerikaans!

Afgelopen zaterdag had ik een Ayusa-oriëntatie. Ayusa is de Amerikaanse organisatie die zorgt dat er gastgezinnen zijn en zorgt dat alles goed verloopt in Amerika. De studenten die gekoppeld zijn aan mijn community representative waren er en een aantal familieleden. We namen weer de regels door en na afloop hebben we gezellig met z'n allen gegeten.

Zoals ik al eerder verteld heb speel ik mee met het schooltennis-team. Het tennisteam bestaat uit 19 tennissters (alleen meisjes;jongens spelen in een ander seizoen) en twee coaches en iedereen is echt super aardig! Het is echt een hele leuke groep meiden! Op sommige dagen heb ik een 'tennis match'. Dit houdt in dat ik met mijn team naar een andere plaats ga om daar tegen het schoolteam te spelen of een ander team komt naar ons toe om tegen ons te spelen. Deze wedstrijddagen duren altijd heel lang. Als ik dan rond 9/10 uur thuis ben moet ik nog eten, douchen en huiswerk maken. Dat zijn dus erg lange dagen! Als we naar een andere plaats moeten om te spelen mogen we vaak eerder weg van school. We rijden er met de schoolbus naartoe en ook terug. Het is echt super gezellig om met de schoolbus te rijden! Het zit niet comfortabel en je voelt de hele tijd de hobbels in de weg maar de gezelligheid maakt dit wel goed ;) ! Nummers 1 t/m 6 spelen een enkel en iedereen speelt een dubbel. Dit kan dus nogal lang duren waardoor we vaak pas rond 9/10 uur thuis zijn. Normaal gesproken zou ik nummer 1 zijn van het team en dus elke wedstrijddag tegen nummer 1 van het andere team enkelen en een dubbel spelen en dus 'varsity' spelen maar helaas mag ik niet varsity spelen omdat ik in Nederland al tenniste... Hierdoor ben ik nu nummer 7 en mag ik alleen een dubbel spelen. Ondanks dat het nu nogal makkelijke wedstrijden voor me zijn is het echt heel erg leuk elke keer om te spelen, te kijken naar andere wedstrijden en te kletsen met meiden uit mijn team! Deze week heb ik mijn eerste 'family team dinner' gehad met het tennisteam! Iedereen moest iets te eten maken en mocht familie meenemen! Het was echt heel erg leuk om dit mee te maken, echt typisch Amerikaans! Tennis is een seizoenssport dus het zal vrij snel weer afgelopen zijn.

Zoals ik al eerder vertelde speel ik mee in de band. We spelen muziek uit de James Bond films. Ik speel de cymbals en heb het nog nooit eerder gespeeld dus ik doe eigenlijk gewoon de andere cymbals spelers na ;). Tijdens de band lessen oefenen we de nummers en oefenen we het marcheren. De eerste footballwedstrijd moesten we al gelijk optreden. We spelen voor de wedstrijd, tijdens 'half time', na de wedstrijd en tussendoor nummers. We marcheren dan spelend het veld op en spelen dan wat nummers. Het was echt super leuk om mee te maken aangezien ik nog nooit een footballwedstrijd had gezien en het een hele leuke ervaring is om met een band op het veld te spelen! De dag van de footballwedstrijd moest ik ook met de band spelen in de gymzaal voor alle leerlingen van de High School: de 'pep rally'. Behalve de football gamemoesten we ook meelopen met de parade bij het plaatselijke 'soybean festival'.

Dit weekend is Labor day weekend dus heb ik maandag ook nog vrij! In mijn volgende blog zal ik jullie hierover vertellen en over de komende weken!

Beatrice

Reacties

Reacties

Ben, Janet en Lisa

Hoi Beatrice,

Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in Amerika. Het zal wel heel bijzonder zijn om mee te maken. Lekker dat je daar ook weer kunt tennissen. En muziek maken is ook een leuke tijdsbesteding. Veel succes en plezier verder!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active