beatricecoolen.reismee.nl

De Grand Canyon

Hoi!

Anderhalve week geleden ben ik naar Arizona geweest! Woensdagmiddag na school reden we naar St. Louis om daar de nacht door te brengen. Nadat we in het hotel hadden gegeten gingen we vroeg slapen omdat we de volgende ochtend vroeg op moesten staan. Om 6 uur ging de wekker. Na een snel ontbijt gingen we met een shuttle busje naar het vliegveld. Vervolgens duurde het een paar uur voordat we landden in Phoenix, Arizona. Met een huurauto reden we van Phoenix naar Sedona, waar we de komende dagen in een hotel zouden verblijven. De eerste dag hebben we niet heel veel gedaan. We zijn even boodschappen wezen doen, we hebben een beetje gerelaxed op de hotelkamer en op het balkon waar we een geweldig uitzicht hadden, hebben lekker gegeten en The Pirats of the Caribbean gekeken.

Vrijdag was de dag waar we allemaal heel erg naar uitkeken. Om 7 uur zaten we al in de auto om naar een vliegveldje in Sedona te rijden. Daar ontmoetten we onze piloot die ons van Sedona naar de Grand Canyon zou vliegen. Na wat uitleg gingen we naar ons privévliegtuigje. Het was echt super gaaf om over Arizona te vliegen! Het landschap veranderde steeds en het zag er echt super mooi uit! De vlucht duurde een uur. Hierna vlogen we me met een helikopter over de Grand Canyon en er doorheen. De Helikopter zette ons af 'in' de Grand Canyon waar we met een klein bootje ongeveer 20 minuten over de Colorado River voeren. Echt super mooi om het van beneden te zien! Hierna gingen we weer met de helikopter omhoog. Ik had nog nooit in een privé/ mini vliegtuigje en in een helikopter gevlogen dus dat was zeer gaaf om mee te maken en vooral bij zo'n prachtige locatie! Vervolgens gingen naar een nepoud western dorpje. Daar hebben we even rondgelopen maar er was niet heel veel te beleven dus zijn we redelijk snel weer weg gegaan. Daarna gingen we naar de Skywalk. Dat is een soort glasplaat over de Grand Canyon waar je overheen kan lopen. Als je naar beneden keek was het echt heel diep; echt heel gaaf dus! Hier werden wat foto's van ons gemaakt en hebben we het uitzicht natuurlijk bekeken. Na de lunch liepen we een tijdje rond om de omgeving te bekijken en natuurlijk om foto's te maken! Daarna gingen we weer terug van de Grand Canyon naar Sedona met het vliegtuigje. 's Middags/ 's avonds hebben we in heerlijk weer buiten gezeten en gerelaxed. Een super dag dus!

De volgende dag, zaterdag, konden we eindelijk uitslapen. Hierna ben ik met Elizabeth in het hotel wezen ontbijten. Weaten red-velvet pancakes; echt super lekker! Na het ontbijt zijn we naar Jerome gereden. Dit is een schattig plaatsje met veel galerietjes en winkeltjes. Hier hebben we de hele middag rondgelopen, galeries bekeken en lekker geluncht. 's Avonds zijn we uiteten geweest.

Op zondag hebben we eerst gegeten bij het ontbijt buffet in het hotel. Daarna zijn Charlene, Elizabeth en ik naar Tlaquepaque geweest in Sedona: een plaatsje met allemaal galerieën. Nadat we hier een tijdje hadden rondgelopen hebben we geluncht in een Mexicaans restaurantje. 's Middags hebben we met z'n allen gehiked in Sedona; weer een hele mooie omgeving met een super uitzicht! Na de wandeling zijn Elizabeth en ik wezen zwemmen. De zondsondergang tijdens het zwemmen was echt suuuuper mooi! Groenig tot rood-rozig tot fel oranje hebben we voorbij zien komen. Na het zwemmen zijn we weer uiteten geweest, dit keer stond er Italiaans op het programma. Het was zelfs warm genoeg om 's avonds laat zonder jas buiten te zitten. Niet het oktober weer dat ik gewend ben dus! Dit was weer een zeer geslaagde dag!

De volgende dag gingen we eerst weer rustig ontbijten. Vervolgens moesten we inpakken om weer terug te gaan naar St. Louis. Eenmaal in Phoenix moesten we een paar uur doorbrengen op het vliegveld. Na een vrij saaie vlucht moesten we nog ongeveer 1.5 uur in de auto zitten voor we weer thuis waren. Uiteindelijk waren we rond 11 uur 's avonds thuis. Het was dus een lange dag voor we de volgende dag weer vroeg op moesten om naar school te gaan. Van Halloween heb ik niet echt veel meegemaakt omdat we de hele dag aan het reizen waren maar de trip was het natuurlijk zeker waard om dat een beetje te missen!

Zoals je je wel kunt voorstellen was het echt een super trip om nooit meer te vergeten!

Beatrice

gerda kok

Hoi Beatrice,
Dit was wel een geweldige belevenis. Het wordt moeilijk om zo'n reis nog te overtreffen. Had je een jaar geleden waarschijnlijk niet gedacht dat je dit zou meemaken.
Ben heel benieuwd naar je nieuwe ervaringen.
Vandaag Election Day. Wat krijg jij daar van mee? Dat lezen we in je volgende blog.
Lieve groeten!