beatricecoolen.reismee.nl

Election Day, Veterans Day, Thanksgiving en veel meer!

Hoi allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst geschreven heb. In de tussentijd heb ik weer veel meegemaakt!

Traditie in Amerika is om als senior senior pictures te maken. Hiervoor ben ik op een woensdag middag na school met Elizabeth, m'n gastzus, en Charlene, m'n gastmoeder, naar een fotostudio geweest waar we 3-uur lang foto's hebben gemaakt. Eerst heb ik wat foto's samen met Elizabeth gemaakt en daarna individuele foto's in twee outfits. Deze foto's hebben we allemaal buiten gemaakt. Voor Elizabeth's verjaardag had ik voor ons beide de Nederlands elftal voetbalshirts gekocht, met onze achternamen en geboortedag erop. Hier hebben we binnen samen foto's mee gemaakt. Hierna heb ik foto's in m'n tenniskleding en met m'n tennisracket gemaakt en Elizabeth met alle instrumenten die ze bespeelt en haar band uniform. Hierna moesten we ons nog een keer verkleden om 'serieuze' foto's te maken. Ik had nog nooit van senior pictures gehoord maar blijkbaar doet iedereen het hier; het was erg leuk om te doen!

De dag waar de hele wereld in spanning aanhet wachten op was, was natuurlijk Election Day. Het was zeer apart en speciaal om dat vanuit Amerika mee te kunnen maken! Op school kon je merken dat veel mensen Trump en Hillary beide een slechte keus vonden maar over het algemeen was Trump meer favoriet hier dan Hillary. Ik heb als vak AP government; hier hebben we een aaltal delen van de debatten gekeken en veel over de verkiezingen gepraat. Het was de laatste paar weken zeer interessant in die klas omdat veel mensen totaal geen problemen hadden met het laten horen van hun mening ;). Een paar dagen voor de verkiezingsdsg werd er een nep debat op school gehouden door en voor de juniors; dus iedereen die in een government klas zit. Hier kwamen alle juniors bijeen in de gymzaal om een debat tussen 'Clinton' en 'Trump' (twee klasgenoten)te bekijken. Ondertussen moesten we hun standpunten opschrijven en na afloop moesten we allemaal stemmen op of Clinton of Trump. Trump had gewonnen. Op election day werden er op school nep verkiezingen gehouden. In de hal waar alle social study klassen zitten was een stembureau nagemaakt. Iedereen mocht stemmen. We kregen het officiële stemformulier van Missouri alleen dan de 'niet geldige' versie. Je moest dus niet alleen op Clinton, Trump, Stein of Johnson stemmen, je moest ook op allerlei andere mensen stemmen voor bepaalde functies en ja of nee stemmen op een aantal amendementen. Tijdens onze government les moesten Eva en Ik, omdat we al met de seniors gestemd hadden, meehelpen bij het 'stembureau'. We moesten de papieren uitdelen, de stemmers hun handtekening laten zetten en uitleg geven over hoe het werkt. 's Avonds heb ik een groot deel van de verkiezing gekeken.

Vrijdag 11 november was het Veterans Day in Amerika. Voor Veterans Day was er een assembly. De hele school en veel veteranen kwamen bijeen in de gymzaal. Ik moest met de band muziek maken. Tijdens de bijeenkomst waren er mensen die spraken, werd er muziek gespeeld, werden er filmpjes laten zien en werden de veteranen geëerd. Bijna iedereen had zich netjes aangekleed; normaal lopen er zeer veel mensen in oversized sweaters, sport shorts en joggingbroeken rond.

Een zaterdag avond ben ik naar de verjaardag van een vriendin, Natalie, geweest. Hier waren een aantal andere vriendinnen van me, vooral uit het tennisteam. We hebben (veel te veel) pizza besteld, veel gekletst en een film gekeken. Erg gezellig dus!

Op zondag ben ik naast het maken van een presentatie over Nederland met Elizabeth en Charlene wezen shoppen in Columbia. Een erg leuke 'meiden dag'! Naast kleding shoppen hebben we veel lijsten gekocht want we zijn het hele weekend bezig geweest met het ophangen van schilderijen en foto's in de kelder.

Voor ons uitwisselingsprogramma moesten Francesca, de Italiaanse exchange student, Leo, de Franse exchange student en Eva en ik presentaties geven over ons land. Op dinsdag heb ik samen met Eva twee keer 45 minuten lang een presentatie over Nederland gegeven aan social study klassen van de middle school van Mexico. Hiervoor hadden we een powerpoint presentatie gemaakt en hadden we het klaslokaal versierd met Nederlandse vlaggetjes, kaarten, klompjes en een grote vlag en natuurlijk droeg ik mijn Nederlands voetbalshirt en Eva droeg ook oranje! Op vrijdag hebben Eva en ik de hele dag lang presentaties gegeven in de klas van onze government leraar. Zeer vermoeiend omdat je de hele dag aan het praten bent én het is in het Engels, maar het was heel leuk om te doen. Iedereen was heel erg geïnteresseerd en we kregen veel (soms rare) vragen.

Alsof we nog niet moe genoeg waren na een dag lang presentaties geven was er het laatste half uur nog een assembly in de gymzaal waar ik moest spelen met de band. Hier werden wat mededelingen gedaan, werd er verteld over sportsuccessen van de school en werd er dus muziek gespeeld.

Dit jaar werd er op school de musical Anything Goes opgevoerd. Elizabeth had hier auditie voor gedaan en kreeg de hoofdrol; Rino!! Hierdoor had ze de afgelopen 3 maanden elke week 3 + de laatste 2 weken elke schooldag repetities. Vorig weekend was het dan eindelijk zover en moest ze vrijdagavond, zaterdagavond en zondag middag optreden. Ik ben elke uitvoering wezen kijken. Zij en alle andere spelers deden het echt super goed! Het was echt een professionele musical. Op vrijdag kwam als verassing een vriendin uit St. Louis en zij bleef ook slapen. Alex, mijn gastbroer, Loren,zijn vriendin, Caroline, mijn gastzus, Jeremy, haar vrienden Jack, Jeremy's broertje, kwamen ook dat weekend en bleven ook logeren. Op zondag kwamen alle vrienden en familieleden die naar de musical wezen kijken na afloop naar ons huis om het te vieren. Elizabeth had een cast party dus zij was er helaas niet bij.

Maandag ben ik met Caroline, Jeremy, Jack en Elizabeth naar de film Fantastic Beasts and Where to Find Them geweest in Fulton. Na afloop zijn we naar een monument van Churchill geweest, die daar een speech heeft gegeven, en hebben we een deel van de Berlijnse muur bekeken dat daar staat. Eenmaal thuis werd Jeremy verrast met cadeau's en heerlijk avondeten omdat hij de volgende dag jarig was.

Deze week hoefden we alleen op maandag en dinsdag naar school. Woensdag hadden we een rustige dag dus heb ik drie films met Jonathan gekeken. Gister was het Thanksgiving! Mijn allereerste Thanksgiving! We zijn naar Jonathan's ouders geweest om het te vieren. Het eten was echt heel lekker en het was erg gezellig met hun familie! Pumpkin pie, Turkey, mashed patatoes etc. .... voor herhaling vatbaar! 's Avonds zijn we begonnen met voorbereidingen want vandaag (vrijdag) komt Charlene's familie (ongeveer 50 mensen) over de vloer om hier Thanksgiving te vieren. 's Avonds hebben Charlene, Elizabeth en ik wat Black Friday shopping gedaan voor kerst want wie houdt er nou niet van korting ;). Vandaag komt er dus familie, morgen gaan we mijn verjaardag alvast vieren omdat mijn oudere gastbroer en -zus en hun vriend + vriendin hier nog zijn en dan woensdag wordt ik 18!

Donderdag ga ik naar Chicago dus daar zal ik jullie in m'n volgende blog over vertellen!

Beatrice

Reacties

Reacties

Anna

Meer Amerikaans deze paar weken kan je het niet hebben (: Have fun in Chicago!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active