beatricecoolen.reismee.nl

Leuke weken in Missouri! Over de helft van mijn exchange year...

Hoi!

Ik heb onderhand al weer drie hele weken op school gehad sinds de kerstvakantie. Hoog tijd dus voor een update!


De maandag na de vakantie hadden we nog vrij. Dinsdag hoefden we pas weer naar school. De eerste dinsdag na de kerstvakantie kon ik eindelijk mijn vakken wisselen. Ik ben uit anatomy geswitcht en heb nu Frans in plaats van anatomy. Ik ben in advanced French/ French 4 geplaatst en omdat ik al 5 jaar Frans in Nederland had en het niveau hier een stuk lager is is dit heel makkelijk! Helaas kon ik niet uit precalculus switchen omdat study hall al vol zat. Mijn rooster is nu band, Spanish, precalculus, psycology (het eerste semester was sociology), DC American Literature, French 4, AP government en seminar.


Dinsdag ging ik na school met mijn gastzus en gastvader naar de Katolieke Mass, waarna we met de priester uiteten gingen in een Italiaans restaurant in het dorp omdat de priester en mijn gastvader goede vrienden zijn.

Woensdag had Elizabeth weer zangles na school. Tussen het einde van de schooldag en het begin van de zangles hebben we altijd wat vrijetijd dus vulden we onze tijd maar met fastfood halen ;)!


In het begin van de vakantie was onze kat, Winston, in een gevecht geraakt met een dier (we weten niet wat voor dier). Zijn hele hoofd was opengehaald en dus had hij sinds dien een cone (kapje) op. Mijn gastgamilie heeft 8 katten maar ze leven allemaal in de garage en buiten. Winston mocht nu in de hal naar mijn slaapkamer wonen, best leuk! Ik sta dus sindsdien elke schooldag eerder op om de kat te voeren omdat hij dat natuurlijk niet zelf kan met een kapje op. Vrijdag voelde hij zich zo slecht en bleek dat de plek op zijn hoofd was geïnfecteerd dus namen we hem zaterdagochtend mee naar de dierenarts waarna de plek op zijn hood helemaal is schoongemaakt. Gelukkig hielp het heel erg en voelde hij zich een stuk beter hierna. Het ziet er onderhand (na veel weken) veel beter uit en hopelijk kan hij binnenkort weer zonder kapje en naar buiten.


Zaterdagmiddag ben ik naar de verjaardag van mijn gastfamilie's oma geweest die 80 was geworden. Hun familie is heel aardig dus dat was gezellig!

Zondagmiddag hebben we films gekeken met z'n vijfen, Caroline was thuis omdat ze voor haar oma's verjaardag naar Missouri kwam.


De week erop had ik op maandag mijn eerste basketball game waar ik met band op moest treden. Na school kwamen Francesca en Eva met Elizabeth en mij mee naar huis omdat Eva moest cheeren en Francesca bij de game zou gaan kijken en we pas om 5.15 uur weer op school hoefden te zijn. Dit was heel gezellig; thuis met een Amerikaan, Italiaan en twee Nederlanders! Onderweg naar school moesten we natuurlijk even bij Taco Bell stoppen om quesadillas te halen als avondeten! De basketball game was leuk om mee te maken en gezellig! Tijdens 'half time' heb ik gezellig met Francesca, Cameron en Elizabeth zitten kletsen. Het was een boys game voor de JV spelers, korter dan normaal dus wanneer we voor de girls en boys varsity games spelen.


Dinsdagavond gingen we weer naar de kerk waarna we bij Vega's, een Mexicaans restaurant in het dorp, hebben gegeten.

Woensdag moesten de exchange students van MHS (Mexico High School), Eva uit Nederland, Francesca uit Italië, Leo uit Frankrijk en ik foto's maken voor het jaarboek. In het jaarboek komt een speciale pagina voor de exchange students met onderandere deze foto's. We maakten foto's voor een aantal Amerikaanse fastfood restaurants, Walmart, een schoolbus, een 'Mexico is home' sign en voor de school.

Na school ging ik weer zoals gewoonlijk mee naar mijn gastzus' zangles. Onderhand hebben we een gewoonte ontwikkelt van fastfood halen in de tijd dat we moeten wachten...


De weersvoorspellingen voor het komende weekend waren heel slecht. Er werd een ijsstorm verwacht waardoor de stroom uit zou kunnen vallen voor misschien wel dagen lang. Donderdagmiddag werden we gebeld met het bericht dat we vrijdag geen school zouden hebben door de slechte weersvoorspelling. Het zou heel glad worden waardoor het gevaarlijk zou zijn om de weg op te gaan. Mijn eerste 'snow day' was dus een feit (weleenswaar niet door sneeuw maar dat maakt het niet minder leuk)! Uiteindelijk viel het reuze mee met het weer op vrijdag maar dat maakte ons natuurlijk niks uit want geen school is altijd leuk! Voor zaterdag en zondag hadden we een sleepover op de planning staan met Merel (ook een Nederlandse exchange student), Maddi (haar hostzus), Eva, Francesca, Elizabeth en ik maar dat werd helaas gecanceled omdat we naar Eldon zouden moeten rijden waar zij wonen en het door het weer te gevaarlijk zou kunnen zijn. Uiteindelijk viel het allemaal reuze mee en hebben we eigenlijk niks van een ijsstorm gemerkt. Maandag was het Martin Luther King Jr. day dus hadden we nog een dag vrij! Vier dagen weekend dus!


Maandag hadden we tijdens seminar een assembly in de gymzaal. De assembly stond in het teken van Martin Luther King Jr. day. De film making klas had hier een filmpje over gemaakt en het koor trad op.

Dinsdag gingen we weer naar de kerk en na afloop hebben we weer bij het Italiaanse restaurant in het dorp gegeten, dit keer met de priester en Charlene erbij.

Woensdag hebben we onze traditie van fastfood halen en zangles voortgezet.


Op vrijdag was DE grote dag van het jaar. Het was inauguration day. Tijdens mijn precalculus klas, lunch en psychology hebben we gekeken naar de inauguration. Het was erg interessant op te lunchen met een groep republikeinen en de exchange students bij elkaar...


Vrijdagavond kwam Caroline voor de gezelligheid naar huis omdat onze (gast)ouders naar Chicago waren. 's Avonds waren we aan het nadenken over wat we de volgende dag zouden kunnen doen en toen kwamen we op het idee om de volgende dag naar de women's march in St. Louis te gaan. Het begon al om 9 uur 's morgens dus stond mijn wekker al om 5.30 uur omdat het best een eind rijden is. Die ochtend had hun oma besloten dat ze zich goed genoeg voelde om mee te gaan dus gingen we protesteren met hun oma, hoe leuk is dat! We liepen met duizenden andere mensen een route richting de arch en eenmaal daar was er live muziek en waren er mensen die speeches gaven. Natuurlijk trokken we onze 'power to the girls' sweaters aan. Heel veel mensen hadden hele creatieve borden gemaakt en mensen hadden hele toepasselijke outfits aan. Het was heel leuk en interessant om mee te maken, natuurlijk vooral omdat het in Amerika was waar je in het midden zit van wat er speelt. Er hing een heel gemoedelijke sfeer! Na de women's march gingen we lunchen in het restaurant bij het St. Louis Art Museum en daarna hebben we door het museum gelopen. Onderweg naar het museum reden we door de stad en zijn we nog voor een paar meter en seconden in Illinois geweest. 's Avonds reden we naar St. Charles waar hun oma opgroeide, zij liet ons zien waar ze woonde en naar school ging etc.


Zondag zijn we met familievrienden van mijn gastgezin naar de film La La Land geweest in Columbia. Dat was echt een hele leuke film, een aanrader! 's Avonds kwamen m'n gastouders weer thuis en Alex en Loren kwamen eten.


Het weer is deze weken heel verschillend geweest! Van -18 graden tot 21 graden! Van sneeuw tot een mogelijke ijsstorm, van in een super dikke winterjas lopen en het nog koud hebben tot in een trui buiten kunnen lopen. Welcome to Missouri!


Ik ben al weer over de helft van mijn exchange year. De tijd gaat echt veel te snel! Deze week staan er weer leuke dingen op de planning en volgende week is het spirit week voor winterwarming! Binnenkort weer een nieuwe update dus!


Beatrice

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active